  • 1. Data: 2005-01-18 14:08:51
    Temat: odliczenie vat przed rejestracja VAT?
    Od: Andrew <a...@o...pl>

    Witam
    Czy jest mozliwe?

    Do tej pory wykonywalem dzialalnosc jak zwolniony podmiotowo z VAT.
    W styczniu zlozylem vat-r rejestracyjny ale oczywiscie dopadlo mnie to
    ze tak naprawde jestem vatovcem dopiero od lutego.

    czy jest jakas szansa zeby odliczyc vat z fv styczniowych
    np. na zasadzie ze vat mozna odliczyc w miesiacu otzrymania faktury albo
    nastepnym ( chodzi o ten nastepny czyli ew. luty )
    albo jakims innym sposobem na zasadzie ze zglosilem sie w styczniu??

    dzieki za wszelkie sugestie
    pozdr
    andrzej

  • 2. Data: 2005-01-18 14:30:43
    Temat: Re: odliczenie vat przed rejestracja VAT?
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/18/2005 3:08 PM, Użytkownik Andrew napisał:

> [...]
    > nastepnym ( chodzi o ten nastepny czyli ew. luty )
    > albo jakims innym sposobem na zasadzie ze zglosilem sie w styczniu??

    Wygląda na to, że można odliczyć tylko zakup towarów (art. 113 a
    zwłaszcza ust. 6)

    --
    gefragt

  • 3. Data: 2005-01-18 14:33:58
    Od: Andrew <a...@o...pl>

    du hast mich gefragt wrote:

    > Dnia 1/18/2005 3:08 PM, U?ytkownik Andrew napisa?:

    > Wygl?da na to, ?e mo?na odliczyae tylko zakup towarów (art. 113 a
    > zw?aszcza ust. 6)

    hmmm

    a co jesli to nie jest utrata zwolnienia tylko rezygnacja?

    pozdr

  • 4. Data: 2005-01-18 14:37:14
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/18/2005 3:33 PM, Użytkownik Andrew napisał:

    > a co jesli to nie jest utrata zwolnienia tylko rezygnacja?

    A zapoznałeś się z ust. 7?

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2005-01-18 14:37:17
    Od: Andrew <a...@o...pl>

    Andrew wrote:

    > hmmm
    >
    > a co jesli to nie jest utrata zwolnienia tylko rezygnacja?
    >
    > pozdr
    aha.. juz widze art 113 ust 7

  • 6. Data: 2005-01-18 14:43:24
    Od: Andrew <a...@o...pl>

    > A zapozna?e? si? z ust. 7?

    noo, juz tak ;-)

    jeszcze mam jedno pytanie uscislajace
    utrata zwolnienia w moim przypadku to jest 1 luty??
    czyli na 1 lutego musze sporz. spis i przedstawic go do 14 lutego
    naczelnikowi US??

    dzieki i pozdr

  • 7. Data: 2005-01-18 15:14:57
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/18/2005 3:43 PM, Użytkownik Andrew napisał:

> [...]
    > utrata zwolnienia w moim przypadku to jest 1 luty??
    > czyli na 1 lutego musze sporz. spis i przedstawic go do 14 lutego

    Z brzmienia ust 7 oraz 4 wynika, że możesz zrezygnować ze zwolnienia
    dopiero w następnym miesiącu po zawiadomieniu, czy musi być to
    koniecznie 1 dzień miesiąca? Nie wiem. Na pewno ładnie to wygląda
    "księgowo". Na pewno na ten dzień musisz zrobić remanent i *chyba*
    powiadomić US o remanencie w ciągu 14 dni.

    --
    gefragt

  • 8. Data: 2005-01-18 18:34:38
    Od: "Pawel R" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > utrata zwolnienia w moim przypadku to jest 1 luty??
    > czyli na 1 lutego musze sporz. spis i przedstawic go do 14 lutego

    Witam!
    Obowiazkowo jesli chce sie otrzymac mozliwosc odliczenia podatku VAT od
    towaru zakupionego przed zgloszeniem na Vat to termin 14 dni za zlozenie Wn
    zgodnie z art.113 ust 1-7. Tam jest wszystko napisane.
    Termin 14 dni jest nieodwolalny - sporzadza sie spis z natury na dzien
    wejscia w VAT tzn. np.01.02.05r. i wylicza sie Vat na jednostke towaru z
    wyszczegolnieniem stawek podatku VAT. Oczywiscie nie wlicza sie towaru
    zakupionego na rachunki.
    B.Wazne jest równiez to aby ilosc i nazwa wpisanego towaru oraz cena
    jednostkowa i stawka VAT zgadzaly sie z fakturami.
    A najwazniejsze jest to, ze US przyjdzie na kontrole jesli taki wniosek
    zlozysz i jesli cos im sie nie bedzie zgadzalo to "nici" z odliczenia.
    Podstawa odliczenia jest oczywiscie decyzja US. Sprawe znam z wlasnego
    doswiadczenia, a wiec sorry, ze sie tak rozpisuje, ale jesli juz czlowiek
    sie narobi to choc rzetelnie, ze by oddali.
    Oczywiscie mozna nie robic tego remanentu i wtedy nie ma odliczenia.