  • 1. Data: 2005-01-18 13:18:03
    Temat: kup w czasie
    Od: ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    Zasada ujmowania kosztow w czasie, czyli art.22ust.5i6 uopdoof, mowi
    jasno, ze koszty potracane sa w tym roku ktorego dotycza, czyli rowniez te
    ktore zostaly zaewidencjonowane ale jescze nie posniesione.
    1). Biorac teraz pod uwage, ze zmniejszenie przychodu za 2004 rok jest
    rachunkowo-matematycznie tym samym co powstaniem kosztu to takie
    zmniejszenie przychodu za 2004 wynikle z tytulu korekt mozliwe jest zatem
    do owego 2004
    2). czy tez - z uwagi na fakt, ze okolicznosci uzasadniajace wykonanie
    korekt powstaly w styczniu - przychod (w koncu to przychod jednak,
    chociaz na minus) ewidencjonowac w styczniu ? Bo za miesiac styczen (czyli
    w lutym) kontrahent prawdopodobnie potraci nalezne mu kwoty z tytulu
    wspomnianych korekt. Troche chyba namieszalem ale fachowcy beda wiedzieli
    o co idzie :) Bylbym wdzieczny za Wasze zdanie nt takiej sytuacji.
    Pozdrawiam,
    ArkadiuszPekalski ArS

    ps. swoja droga jezeli pkt 1 jest "korekt" to jak takie zdarzenie w
    styczniu korygujace rok 2004 (kilka jego miesiecy) przy fakcie, ze rok
    2004 podsumowano, ewidencjonowac do kpir ?

  • 2. Data: 2005-01-19 00:08:29
    Temat: Re: kup w czasie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jan 2005, ArEkPekAlSkI wrote:
    [...]
    > + 1). Biorac teraz pod uwage, ze zmniejszenie przychodu za 2004 rok jest
    > + rachunkowo-matematycznie tym samym co powstaniem kosztu

    ...ale PRAWNIE tym samym nie jest, IMO.
    Chyba że jest przepis szczegółowy nakazujący *daną* korektę przychodu
    uznać za koszt.

    > + ps. swoja droga jezeli pkt 1 jest "korekt" to jak takie zdarzenie w styczniu
    > + korygujace rok 2004 (kilka jego miesiecy) przy fakcie, ze rok 2004
    > + podsumowano, ewidencjonowac do kpir ?

    A co powiesz na "chyba że ich zarachowanie nie było możliwe" ? ;)

    Oczywiście mowa o KOSZCIE - "zwykła korekta" przychodu IMHO
    kosztem *nie jest*...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-19 09:56:42
    Od: ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Jan 2005 01:08:29 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał:

> [...]
    >
    > A co powiesz na "chyba że ich zarachowanie nie było możliwe" ? ;)
    >
    > Oczywiście mowa o KOSZCIE - "zwykła korekta" przychodu IMHO

    ba! no to jak fizycznie podejsc do ewidencji kpir takiego zdarzenia jezeli
    zarachowanie nie bylo mozliwe ?
    ArekP.

  • 4. Data: 2005-01-21 00:52:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jan 2005, ArEkPekAlSkI wrote:
    [...]
> [...]
    > + >
    > + ba! no to jak fizycznie podejsc do ewidencji kpir takiego zdarzenia jezeli

    Moment.
    To jest przecież *przychód*. Nic to że ujemny ;)
    I on się wcześniej (jako "należny") NIE ujawnił, prawda ?
    Jakbyś *wiedział* - to byś wcześniej zaksięgował.
    Jak na mój gust wypadałoby wpisać w ten rok w którym
    wystąpił :) Ale... może ktoś z doradców...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)