  • 1. Data: 2003-01-10 21:01:42
    Temat: SC z żoną?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    mam SC, jednak wspólnik już od roku marudzi, żebym se znalazł innego
    wspólnika (kasa, kasa, kasa, kasa, kasa, kasa, kasa, kasa, kasa, kasa,
    kasa, kasa, kasa, kasa, kasa, kasa, kasa, kasa, kasa, kasa, kasa, kasa).
    Niestety nie potrafię :-( Wiadomo, że SC to dość mocny związek, o
    konieczności dużego zaufania do wspólnika, więc byle kogo nie wezmę, a
    wszyscy nie byle jacy nie mogą. Jedyna osoba spełniająca warunki
    zaufania, a jednocześnie ogólnożyciowe to moja żona. Niestety jest moją
    żoną :-( Czy jedyny sposób na jej uwspólniczenie to rozwód? A może
    wystarczy jakaś rozdzielność majątkowa czy inne cóś?

    Co robić w tej sytuacji?

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 2. Data: 2003-01-11 00:26:27
    Temat: Re: SC z żoną?
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Co robić w tej sytuacji?

    Zmienic żonę ;-)))) oczywiście to żart.Odpowiadając na Twoje pytanie
    muszę Cię zasmucić-czeka Cię dużo papierkowej roboty
    1.Zona musi się zarejestrować jako przedsiębiorca-co się z tym wiąże to
    chyba wiesz
    2.Żone trzeba przyjąć do spółki (aneks do umowy,NIP-2)-zrobić remanent
    3."Zwolnić" wspólnika ze spółki (znowu aneks i znowu NIP-2) i też zrobić
    remanent
    4.No i sprawy w ZUS i banku
    No chyba że nie chcesz żeby spółka pozostała z tym NIP-em co ma itd-to
    rozwiązać spółkę i założyc nową z żoną
    Powodzenia
    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-01-11 09:03:12
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Tristan Alder" [...]

    > Co robić w tej sytuacji?

    Jeden z naszych dyplomantow mial problem z tej samen dziedziny - zaufanie do
    wspolnika.

    Rozwiazal go w ten sposob, ze sie ze wspolniczka ozenil...

    Wracajac doPanskiej sytuacji - NIE MA zadnych przeciwwskazan,
    zona bylw wspolnikiem s.c. Sam mam taka spolke z zona
    i tez "zmienialem wspolnika", bo mialem z mama.

    Tak jak zauwazyl Pan Jacek kolejnosc zalezy od tego, czy chce Pan zachowac
    "ciaglosc" spolki, czy utworzyc nowa bo jesli
    jedyny wspolnik wystapi - spolka przestaje istniec z mocy prawa.
    I tak i tak na dzien przjecia nowego wspolnika i na dzien wystapienia
    dotychczasowego
    trzeba zrobic spis Dlatego dobrze jest, by pomiedzy jedna i druga z tych dat
    nie
    bylo zbyt duzo operacji zakupu - sprzedazy -> mniej roboty.
    Jesli przeprowadza sie spis z natury w terminie innym niz nakazany przez US
    lub
    na konec roku nalezy zawiadomis o tym US. Niektorzy twierdza,
    ze SKORO prawo nakazuje przy wstapieniu, wystapieniu czy zmianie
    proporcji udzialow przeprowadzenie spisu, to nie trzeba informowac USa,
    ale jakos nie przedstawiaja dobrego uzasadnienia.

    Reszte opisal pan Jacek. Zona musi zostac przedsiebiorca, i nalezy zmienic
    umowe spolki
    dwukrotnie (lub w drugim przypadku spisac umowe z zona) i zmienic wszystkie
    wpisy.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-01-11 17:32:14
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    >2.Żone trzeba przyjąć do spółki (aneks do umowy,NIP-2)-zrobić remanent
    >3."Zwolnić" wspólnika ze spółki (znowu aneks i znowu NIP-2) i też zrobić

    To wszystko co wymieniasz odbywa się przy dowolnej zmianie wspólnika. A
    ja pytam o szczegóły na możliwość uwspólniczenia żony. ZTCW to żona jest
    na innych prawach :-(

    >No chyba że nie chcesz żeby spółka pozostała z tym NIP-em co ma itd-to
    >rozwiązać spółkę i założyc nową z żoną

    Jakbym chciał inny podmiot, to bym założył jednosobową. A chcę znaleźć
    jakiś sposób na nieutracenie spółki.

  • 5. Data: 2003-01-11 17:47:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    >Wracajac doPanskiej

    Pańskie oko konia tuczy... :-) Tristan jestem...

    >sytuacji - NIE MA zadnych przeciwwskazan,
    >zona bylw wspolnikiem s.c. Sam mam taka spolke z zona
    >i tez "zmienialem wspolnika", bo mialem z mama.

    Hm... To w sumie dobra wiadomość... Wydawało mi się, że nie można, bo
    teściowie mieli jakąś dziką małżeńską, że teść dawał swój NIP i wogóle,
    a teściowa była niby wspólniczka, ale nie-wspólniczka. A ja chcę
    pełnoprawną SC, bo chodzi o wstawienie żony w miejsce tamtego.

    >Tak jak zauwazyl Pan Jacek kolejnosc zalezy od tego, czy chce Pan zachowac
    >"ciaglosc" spolki, czy utworzyc nowa

    Nie, nową nie, bo to bym założył po prostu jednoosobową DG. Ale nie chcę
    tracić NIPu, Regonu i nazwy.

    >bo jesli
    >jedyny wspolnik wystapi - spolka przestaje istniec z mocy prawa.

    A to wiem.

> [...]
    >nie
    >bylo zbyt duzo operacji zakupu - sprzedazy -> mniej roboty.

    To mi nie grozi :-)

> [...]
    >proporcji udzialow przeprowadzenie spisu, to nie trzeba informowac USa,
    >ale jakos nie przedstawiaja dobrego uzasadnienia.

    Dobra, mam na magazynie 0 towaru, więc spisywać mogę :-)
    Zawiadamiać też, ale dobrze że o tym zawiadomieniu mi przypomniałeś.
    Całkiem mi to wyleciało z pamięci.

> [...]
    >umowe spolki
    >dwukrotnie (lub w drugim przypadku spisac umowe z zona) i zmienic wszystkie

    A po co mój? W moim się nic nie zmienia.

  • 6. Data: 2003-01-11 17:55:18
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

> [...]
    > To wszystko co wymieniasz odbywa się przy dowolnej zmianie wspólnika. A
    > ja pytam o szczegóły na możliwość uwspólniczenia żony. ZTCW to żona

    Prawa żony ustalają wspólnicy
    > Jakbym chciał inny podmiot, to bym założył jednosobową. A chcę znaleźć
    > jakiś sposób na nieutracenie spółki.

    Dałem Ci już przepis (jak w książce kucharskiej wręcz)
    Przyjąć żonę i tego samego dnia najlepiej niech odejdzie wspólnik.
    Jakich jeszcze odpowiedzi oczekujesz?

  • 7. Data: 2003-01-12 00:08:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jan 2003, Tristan Alder wrote:

    >+ Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
    [...]
> [...]
    >+ Hm... To w sumie dobra wiadomość... Wydawało mi się, że nie można, bo
    >+ teściowie mieli jakąś dziką małżeńską,

    AFAIK istnieje. Ale o zakazie "normalnej" S.C. też nie słyszałem,
    czyli chyba przeciwwskazań nie ma :)
    [...]

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-12 11:58:22
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > AFAIK istnieje. Ale o zakazie "normalnej" S.C. też nie słyszałem,
    > czyli chyba przeciwwskazań nie ma :)

    Przecież żona to też człowiek, no może nie każda ale jednak:-)))

  • 9. Data: 2003-01-12 13:43:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

    >Przecież żona to też człowiek, no może nie każda ale jednak:-)))

    No nie do końca, bo np. zatrudnić jej nie mogę. Stąd własnie moje
    wątpliwości, czy jeśli nie mogę zatrudnić, to czy mogę uwspólniczyć.

  • 10. Data: 2003-01-12 13:44:38
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

> [...]

    >nie
    >bylo zbyt duzo operacji zakupu - sprzedazy -> mniej roboty.

    Hm... Tak se właśnie myślę, czy nie można zrobić tak, że do północy
    jednego dnia jest jeden wspólnik a od 0:00 drugi? Wtedy nie ma sytuacji,
    że spólka nie istnieje, za załatwiam to jednym posunięciem.