  • 1. Data: 2003-01-10 16:45:00
    Temat: Zmiana wspolnika w s.c. - cd.
    Od: "Lukasz Kalinski" <l...@p...onet.pl>

    Witam,
    chcialbym jeszcze wrocic do tematu sprzed kilku dni:
    mamy S.C. - 3 wspolnikow - jeden z nich chce wyjsc ze spolki (i zakonczyc
    calkowicie dzialalnosc gospodarcza).
    Chcialbym upewnic sie w jednej sprawie:
    W tym przypadku to jest firma glownie uslugowa - majatek firmy
    (sr.trw+wyposazenie) to ok. 200.000.
    Na dzien 'wyjscia' wspolnika robimy remanent - wartosc mamy 10.000, ktory z
    definicji nie zawiera w sobie wartosci zakupionych srodkow trwalych oraz
    wyposazenia (art24 ust1 pdof).
    Wychodzacy wspolnik zaplaci wiec zryczaltowany 10% podatek od dochodu
    wyliczonego wg. ww. artykulu po uwzglednieniu jego procentowego udzialu w
    firmie. Podatek do zaplaty 14 pln. :-) (10.000*20%udział*7%dochod/przychod
    za ostatnie 3 m-ce*10% zryczaltowany podatek).

    A co w takim razie z pozostalym majatkiem firmy (sr.trw+wyposazenie)?
    Zostaje w firmie i nie jest rozliczany, bo nie wchodzi w sklad remanentu,
    czy cos moze jeszcze przegapilem?

    Prosze o pomoc,
    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2003-01-11 18:02:38
    Temat: Re: Zmiana wspolnika w s.c. - cd.
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Lukasz Kalinski <l...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > A co w takim razie z pozostalym majatkiem firmy (sr.trw+wyposazenie)?
    > Zostaje w firmie i nie jest rozliczany, bo nie wchodzi w sklad

    Ja mam inne zdanie.Dlaczego chcesz robić remanent likwidacyjny? Przecież
    spółka nie ulega likwidacji.Remanent owszem trzeba zrobić,ale taki zwykły
    jak na koniec roku.Na bazie tego spisu obliczyć dochód odchodzącego
    wspólnika,i od tego dochodu wspólnik ma zapłacić podatek.Odnośnie zaś
    wyposażenia i ST to sami ustalacie co się z nimi stanie.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-01-13 11:55:16
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Lukasz Kalinski" <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > firmie. Podatek do zaplaty 14 pln. :-) (10.000*20%udział*7%dochod/przychod
    > za ostatnie 3 m-ce*10% zryczaltowany podatek).

    A dlaczego 10 % ?

    dzialalnosc nie jest likwidowana.

    Boguslaw