  • Data: 2005-11-02 12:39:40
    Temat: Re: ŚT - ulepszenie - KUP - likwidacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Oct 2005, gonia wrote:

> [...]
    ^^^^^^
    [...]
    > no nie czepiam, naprawde;-))) chcociaz mnie kusi;-)

    Oj, prawda ;)

    > napisales,ze do ewidencji ST wpisujesz
    > tylko wtedy,
    ^^^^^^^^^^^
    > gdy wartosc bedzie wyzsza niz 3,5

    Gonia, kiedy sobie ostatnio aplikowałaœ powtórkę z logiki oraz
    algebry zbiorów ? ;)
    Jak doszłaœ do tego że "musisz wpisać >3500 zł" da się przełożyć
    na "tylko >3500 zł wpisujesz" ??
    Czy ja się gdzieœ odniosłem w cytowanym tekœcie do tego czego
    NIE MUSISZ robić ? (wrr....)
    Czy może chcesz powiedzieć że <3500 zł podatnik jakoby nie
    miał wyboru ??

    > w zwiazku z tym, bardzo szybko przeskoczylam to "nikt ci nie broni"
    > i uczepilam sie tego wpisu;-)

    A nie nie, wpisu się czep :)
    W końcu jak się nie będziesz czepiać to ja się nie bedę mógł czepiać
    czepiania się wpisów, nie ?? ;)

    > mnie sie wydawac,ale moge byc w bledzie - ze jak cos uznaje za ST, to wpisuje
    > do ewidencji,

    EST (ew. ESToWNiP żeby była jasnoœć o której ewidencji mowa)

    > w ktorej wykazuje te wszystkie numerki i pozycje o ktorych
    > gdzies , kiedys pisales;-)

    Owszem.

    > a Ty pozwalsz amortyzowac z pominieciem ST ;o!

    Kiedy i gdzie ???

    > jeszcze raz prosze unizenie o wybaczenie;-))

    > sprawdzilam, dalej sie kajam

    Ależ nie składałem wniosku o kajanie się...
    Zauważ że nie w poprzednim a *tym* poœcie piszesz nadal jakobym
    pisał że "tylko wtedy".
    A to jest CO INNEGO niż "wtedy musisz" - po prostu do 3500 zł
    podatnik ma WYBÓR, powyżej MUSI (tj. jeœli coœ spełnia kryteria ST
    to MUSI zostać wpisane do EST i tyle - a to oznacza również zakaz
    wpisania "po prostu w KUP") i tylko to napisałem.

    > i dalej nie podoba mi sie ten brak wpisu do ST

    Czekaj.
    Chyba trzeba będzie powoli i wyraŸnie sporzšdzić listę
    przypadków... bo trochę zaokršglasz moje wypowiedzi
    i jeszcze chwila a zacznie wierzyć co czytam ;)

    > bp pow.3,5 nie liczac przypadkow, to juz obowiazek jest odpisow
    > amortyzacyjnych, nie tylko wpisow

    Ależ nigdy nie twierdziłem inaczej (jeœli tak to poproszę
    DOKŁADNY cytat). Oczywiœcie odpisy mogš wynosić zero ale to inna
    sprawa.
    Obowišzek wpisu przekłada się na zakaz zaliczenia po prostu
    w koszty uzyskania (bo jest przepis).
    Zauważ że piszšc "MUSZĽ...>3500 zł" nijak nie czułem się zobowišzany
    do dopisywania co MOGĽ poniżej 3500 zł... a mogš sporo !
    A o to poszło w twoim komentarzu (IMO, jak się mylę to wyłóż o co
    poszło bo nie widzę !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)