  • 1. Data: 2002-01-24 15:39:24
    Temat: Samochód ŚT, stłuczka, odszkodowanie i VAT
    Od: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>

    Cześć

    Kombinacja trochę nieciekawa ale muszę z tego jakoś wybrnąć, jak rozliczyć
    taką sytuację:
    Jakiś czas temu miałem stłuczkę, zgłosiłem szkodę w PZU (odszkodowanie z OC
    sprawcy), po dwóch miesiącach dostałem fakturę od której musiałem zapłacić
    tylko VAT bo resztę warsztat dostanie z PZU (pzu nie chciało wypłacić VAT'u
    bo samochód jest na ŚT). W związku z tym jak to księgować w KPiR kosztem to
    to nie jest bo płaci PZU, czy mogę odliczyć VAT od tej faktury (no bo
    przecież musiałem go zapłacić z własnej kieszeni)? Może być tak że do KPiR
    nie wpisuję a odliczam VAT ?? od samochodu nie odliczałem VAT'u.

    Zresztą pewnie podniesie mi to wartość środka :(((((

    Remek

  • 2. Data: 2002-01-24 19:25:19
    Temat: Re: Samochód ŚT, stłuczka, odszkodowanie i VAT
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Remigiusz Weska wrote:

> [...]
    > tak że do KPiR nie wpisuję a odliczam VAT ?? od samochodu nie odliczałem
    Faktura za naprawę jest kosztem, a odszkodowanie z PZU przychodem. Jeżeli
    są równe to wychodzisz na zero :-)

    > Zresztą pewnie podniesie mi to wartość środka :(((((

    Absolutnie nie podniesie . Nie martw się. :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl