  • 1. Data: 2002-01-24 13:22:14
    Temat: proszę o pomoc -użyczenie
    Od: "Tomek" <m...@p...com>

    Wiem, żę jeśli ktośuczyczy mi samochód do mojej działalności mogęw koszty
    wpisać paliwo do limitu wnkającego z prowadzonej kilometrówki:

    Ale powiedzcie jak to jest - czy muszę dodać do sojego przychodu kwotę m,
    którą musiałbym zapłacić za wynjęcie takiego samochodu i co siędzieje po
    stronie użyczająceo - czy u niego rodzi to przychód - do opodatkowania.
    Acha i jeżeli tak jak to zapisać w KpiR

  • 2. Data: 2002-01-24 15:50:06
    Temat: Re: proszę o pomoc -użyczenie
    Od: <d...@p...onet.pl>

    czy muszę dodać do sojego przychodu kwotę m,
    > którą musiałbym  zapłacić za wynjęcie takiego samochodu i co siędzieje po
    > stronie użyczająceo - czy u niego rodzi to przychód - do opodatkowania.

    Umowa użyczenia jako umowa o świadczenie nieodpłatne nie rodzi konsekwencji
    podatkowych po stronie użyczającego, natomiast po stronie biorącego w użyczenie
    powstaje przychód z tzw. "nieodpłatnych świadczeń". Wyceny w pieniądzach tego
    świadczenia musisz dokonać tak jak to jest powiedziane w art. 11 ustawy o
    podatku dochod. od osób fizycznych.
    Pozdr. Aneta