  • 1. Data: 2006-05-03 15:29:08
    Temat: Samochód na firmę
    Od: "Basia" <a...@o...pl>

    Witam serdecznie,
    kupiłam samochód na firmę. Umieściłam zakup w EŚT, zapisałam w 14 kolumnie
    KPiR. Czy jeszcze jakiś formalności muszę dopełnić?
    Nie wiem także, czy auto firmowe wymaga spisywania tras, celu przejazdu,
    kilometrów itp., czy "kilometrówka" jest tylko dla samochodów użyczonych dla
    prowadzenia działalności gospodarczej.
    Będę wdzięczna za informacje
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-03 16:01:57
    Temat: Re: Samochód na firmę
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Basia <a...@o...pl> w

    > kupiłam samochód na firmę. Umieściłam zakup w EŚT, zapisałam w 14 kolumnie
    > KPiR.

    Nowe? Za ile? Co z VAT?

    > Czy jeszcze jakiś formalności muszę dopełnić?

    Zarejestrować, ubezpieczyć od OC, ewentualnie AC...

    > Nie wiem także, czy auto firmowe wymaga spisywania tras, celu przejazdu,
    > kilometrów itp., czy "kilometrówka" jest tylko dla samochodów użyczonych dla
    > prowadzenia działalności gospodarczej.

    Jest.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2006-05-03 16:18:19
    Od: "Basia" <a...@o...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > Nowe? Za ile? Co z VAT?

    autko z początku lat 90. za 3300, zakupione od osoby fizycznej na umowe
    kupna-sprzedaży, więc problem vatu nie występuje (kwota brutto?)

    > Zarejestrować, ubezpieczyć od OC, ewentualnie AC...

    tak, to wiem :)

    > Jest.

    tzn? jest obowiązek spisywania tego wszystkiego? bo nie rozumiem :/
    [jednoosobowa działalność gospodarcza, KPiR, vatowiec]

    Dziękuję za pomoc

  • 4. Data: 2006-05-03 16:46:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Basia <a...@o...pl> w

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > autko z początku lat 90. za 3300, zakupione od osoby fizycznej na umowe
    > kupna-sprzedaży, więc problem vatu nie występuje (kwota brutto?)

    PCC -- i się może okazać, że wg pani w US wartość transakcji to 3500,01...

    Jest dla pojazdów niewprowadzonych do EŚT

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2006-05-03 17:05:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Jest dla pojazdów niewprowadzonych do EŚT

    Też nie do końca, ponieważ np pojazdów ciężarowych
    niewprowadzonych obowiązek ten nie dotyczy.

  • 6. Data: 2006-05-03 17:23:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 'Tom,

    > PCC -- i się może okazać, że wg pani w US wartość transakcji to 3500,01...

    Różnica mniejsza niż 30% - brak podstaw do zmiany wyceny.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2006-05-03 17:24:16
    Od: "Basia" <a...@o...pl>

    > PCC -- i się może okazać, że wg pani w US wartość transakcji to 3500,01...

    Kupiłam z ogłoszenia w gazecie. Sprzedający tyle właśnie chciał...

    bardzo dziękuję za pomoc :)

  • 8. Data: 2006-05-03 17:25:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 May 2006, Basia wrote:

    > Witam serdecznie,
    > kupiłam samochód na firmę. Umieściłam zakup w EŚT,
    > zapisałam w 14 kolumnie KPiR.

    Moment: CO wpisałaś do 14 kol. KPiR?
    Mam nadzieję że nie fakturę (rachunek) zakupu :) (nawet jeśli
    to będzie *ta* kwota).
    BTW: wydatki poczynione przed wpisaniem do EST dolicza się do
    wartości początkowej. A wpisać do EST trzeba przy przekazaniu
    do użytkowania - ST musi być "kompletny i sprawny", może będzie
    jeszcze jakiś wydatek który powinien być "doliczony".

    > czy "kilometrówka" jest tylko dla samochodów użyczonych dla
    > prowadzenia działalności gospodarczej.

    Było niedawno na grupie - tylko dla niewprowadzonych do EST.
    Czyli jak ktoś ujmie w EW to ma pech :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-05-03 17:34:49
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> w

    > Hello 'Tom,
    > Różnica mniejsza niż 30% - brak podstaw do zmiany wyceny.

    Oj skróciłem ścieżkę, kwota po negocjacjach w US -- na "dzieńdobry"
    powiedzieli 4.5kPLN ;P

    Nieważne. Nie jest problemem 30% margines, tylko sytuacja, gdy podatnik
    zapłaci PCC od wartości większej niż 3500, a w KPIR zamortyzuje jednorazowo
    -- co wtedy?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2006-05-03 17:39:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    >
    > Nieważne. Nie jest problemem 30% margines, tylko sytuacja, gdy podatnik
    > zapłaci PCC od wartości większej niż 3500, a w KPIR zamortyzuje

    A co ma być? Wartośc początkowa ŚT to kwota za jaką został kupiony plus
    ewntualnie wydatki dokonane przed przekazaniem do użytkowania.
    Wycena dla potrzeb PCC nie ma z tym żadnego związku.

    Maddy

    --
    Maddy
    Jabber ID n...@e...com.pl