  • 1. Data: 2006-05-02 22:50:22
    Temat: umowa-zlecenia na 50zl a ZUS
    Od: "Dr" <j...@m...pl>

    zalozmy ze podpisuje z osoba umowe-zlecenia na 50zl, na okres 15dni.
    'pracownik' nie jest nigdzie zatrudniony, nie uczy sie - czy w takiej
    sytuacji place pelny ZUS za niego (jelsi tak to jaka jest podstawa
    skladek?).
    moje pytanie jest stad, ze absurdem wydaje sie placenie do kasy panstwa
    700zl ZUSu przy 'pensji' np. 100zl lub mniej.
    po drugie kiedys zarobilem pare zl (10zl w lutym, 20zl w maju itp.). w
    systemie partnerskim bankier.pl . dostalem od nich PIT-11 z wykazem zapl.
    zaliczek na podatek doch. na moje pyt co z ZUSem odp. mi, ze w tym
    przypadku ZUSu nie trzeba placic. gdzie tu logika? placic czy nie placic?

  • 2. Data: 2006-05-02 23:31:16
    Temat: Re: umowa-zlecenia na 50zl a ZUS
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Dr" <j...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > moje pytanie jest stad, ze absurdem wydaje sie placenie do kasy panstwa
    > 700zl ZUSu przy 'pensji' np. 100zl lub mniej.

    Jakie 700 zl?????
    Przy umowach o prace czy umowie-zlecenie podstawa jest wynagrodzenie
    brutto - czyli w tym wypadku 50 zl. Od tej kwoty obliczasz wysokosci
    skladek.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-05-02 23:33:14
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Dr" <j...@m...pl> napisał w wiadomości

    > zaliczek na podatek doch. na moje pyt co z ZUSem odp. mi, ze w tym
    > przypadku ZUSu nie trzeba placic. gdzie tu logika? placic czy nie placic?

    Ale o co Ci chodzi?
    Od niektorych dochodow (praca, zlecenie, dzialalnosc) ZUS si eplaci a od
    innych (dziela, najem, dzierzawa) nie placi sie.
    Gdzie dostrzegasz problem?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-05-03 02:36:38
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Dr wrote:
> [...]
    > 'pracownik' nie jest nigdzie zatrudniony, nie uczy sie - czy w takiej
    > sytuacji place pelny ZUS za niego (jelsi tak to jaka jest podstawa

    podstawą składek jest 50 zł.

  • 5. Data: 2006-05-03 09:30:57
    Od: "Kuba" <l...@p...onet.pl>

    w sumie o dosc dziwne bo ja tez pracuje w oparciu o umowe o prace na troche
    wieksza kwote i pracodawca nie placi za mnie zadnego zusu jedynie odprowadza
    zaliczki na podatek...
    Ciekawy jestem czmu tak... Ogolnie pracodawca chcial zaswiadczenia ze sie
    jest np. studentem.. wiec moze dlatego nie musi odprowadzac sladek zus-owi..
    Kuba

  • 6. Data: 2006-05-03 09:41:35
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Kuba" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    troche
    > wieksza kwote i pracodawca nie placi za mnie zadnego zusu jedynie

    Jest kilka mozliwosci:
    1. W rzeczywistosci pracujesz na czarno - a te zaliczki, to tylko sciema
    2. W rzeczywistosci pracujesz na umowe-zlecenie
    3. Szef ma nie najlepsze pojecie o obowiazujacych przepisach i wbrew
    obowiazkowi nei zarejestrowal Cie do ubezpieczen w ZUSie

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-05-03 10:33:09
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    >na troche wieksza kwote i pracodawca nie placi za mnie zadnego
    >zusu jedynie odprowadza zaliczki na podatek...

    "Pracujesz" na umowe o dzielo lub umowe zlecenie.

    marekz

  • 8. Data: 2006-05-03 10:59:38
    Od: "Palm" <palm@/////NIE-SPAMUJ////acn.///waw///.pl>

> [...]
    > Ciekawy jestem czmu tak... Ogolnie pracodawca chcial zaswiadczenia
    > ze sie jest np. studentem.. wiec moze dlatego nie musi odprowadzac

    Studenci są ubezpieczeni i ot co dlaczego nie musi placic skladki na
    ZUS
    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 9. Data: 2006-05-03 11:12:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Palm wrote:

    > Użytkownik "Kuba" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Studenci są ubezpieczeni i ot co dlaczego nie musi placic skladki na
    > ZUS

    Ale masz jakieś wsparcie?
    Np. ten konkretny atykuł z ustawy o ubepzieczeniu spółecznym który zwalnia
    studentów ze składek w przypadku umowy o pracę?

    Maddy

    --
    Maddy
    Jabber ID n...@e...com.pl

  • 10. Data: 2006-05-03 11:20:10
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Palm" <palm@/////NIE-SPAMUJ////acn.///waw///.pl> napisał w
    wiadomości news:44588797$0$22593$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Studenci są ubezpieczeni i ot co dlaczego nie musi placic skladki na
    > ZUS

    Od UMOWY O PRACE (a Kuba twierdzi, ze takowa ma) ZAWSZE trzeba placic ZUS.
    Przeciez uczelnia skladek emerytalnych, rentowych, chorobowych czy
    wypadkowych za niego nie odprowadza, no nie?

    Pozdrawiam
    SDD