  • 11. Data: 2006-05-03 17:48:12
    Temat: Re: Samochód na firmę
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w
    <news:Pine.WNT.4.60.0605031922200.3180@athlon>:

    > Moment: CO wpisałaś do 14 kol. KPiR?
    > Mam nadzieję że nie fakturę (rachunek) zakupu :) (nawet jeśli
    > to będzie *ta* kwota).
    > BTW: wydatki poczynione przed wpisaniem do EST dolicza się do
    > wartości początkowej. A wpisać do EST trzeba przy przekazaniu
    > do użytkowania - ST musi być "kompletny i sprawny", może będzie
    > jeszcze jakiś wydatek który powinien być "doliczony".

    Może :) Ale najczęściej używany samochód jest już zarejestrowany i ma OC,
    nic tylko wprowadzić do EST, opić nabytek, odczekać dobę albo dwie by
    wytrzeźwieć, lac paliwo i jechać :D

    Nurtuje mnie ta /decyzja/ (widział kto taką) w sprawie wartości transakcji
    do PCC

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2006-05-03 17:58:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy <m...@e...com.pl> w

    > A co ma być? Wartośc początkowa ŚT to kwota za jaką został kupiony plus
    > ewntualnie wydatki dokonane przed przekazaniem do użytkowania.

    OK.

    > Wycena dla potrzeb PCC nie ma z tym żadnego związku.

    A nie wchodzi ten podatek do wartości początkowej?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2006-05-03 18:04:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    'Tom N' wrote:

    > Maddy <m...@e...com.pl> w

    > OK.

    > A nie wchodzi ten podatek do wartości początkowej?

    A wpisałeś samochód do EŚT zanim go zapłaciłeś czy później?
    Na podatek masz 2 tygodnie, używany somochód, jeżeli jest sprawny, można
    wpisać od razu po zakupie.

    Maddy

    --
    Maddy
    Jabber ID n...@e...com.pl

  • 14. Data: 2006-05-03 18:20:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy <m...@e...com.pl> w

    > A wpisałeś samochód do EŚT zanim go zapłaciłeś czy później?

    IMO fakt wpłaty pieniędzy do urzędu nie ma znaczenia

    > Na podatek masz 2 tygodnie, używany somochód, jeżeli jest sprawny, można
    > wpisać od razu po zakupie.

    Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą dokonania czynności, czy nie z tą
    chwila powinny zostać naliczone koszty?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2006-05-03 18:33:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    'Tom N' wrote:

    > Maddy <m...@e...com.pl> w

    > IMO fakt wpłaty pieniędzy do urzędu nie ma znaczenia

    Owszem ma, w końcu mówimy o wydatkach "poniesionych" przed wpisanie
    samochodu do EŚT.

    > Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą dokonania czynności, czy nie z tą
    > chwila powinny zostać naliczone koszty?

    Byłeś w stanie określić w momencie zakupu ile wyniesie podatek PCC?
    Co do zasady podatnik nie wie, bo PCC płaci się od wartości rynkowej którą
    wyznacza urząd.

    Maddy

    --
    Maddy
    Jabber ID n...@e...com.pl

  • 16. Data: 2006-05-03 18:56:57
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy <m...@e...com.pl> w

    > Owszem ma, w końcu mówimy o wydatkach "poniesionych" przed wpisanie
    > samochodu do EŚT.

    Hmm, kosztach naliczonych...

    > Byłeś w stanie określić w momencie zakupu ile wyniesie podatek PCC?

    I o to mi chodzi -- oszacowałem i naliczyłem wg umowy, ale...

    > Co do zasady podatnik nie wie, bo PCC płaci się od wartości rynkowej którą
    > wyznacza urząd.

    Właśnie, tyle, że jak sie spóźnię z zapłatą to odsetki będą naliczać nie od
    dnia /decyzji/ tylko transakcji

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2006-05-03 19:00:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy <m...@e...com.pl> w

    > Owszem ma, w końcu mówimy o wydatkach "poniesionych" przed wpisanie
    > samochodu do EŚT.

    Hmm, kosztach naliczonych...

> [...]

    > wyznacza urząd.

    Właśnie, tyle, że jak sie spóźnię z zapłatą to odsetki będą naliczać nie od
    dnia /decyzji/ plus dwa tygodnie tylko transakcji plus dwa tygodnie

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 18. Data: 2006-05-03 20:31:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 May 2006, 'Tom N' wrote:

> [...]
    [...]
    > Może :) Ale najczęściej używany samochód jest już zarejestrowany i ma OC,

    Tak dla porządku - przyhaczyłem dwie (różne) sprawy, pierwsza
    dotyczy tego że faktura nabycia ST *nie jest* kosztem :)
    i do kol. 14 idzie numer wpisu z EST - oczywiście z posta nie
    wynika żeby coś było źle, tylko żeby ktoś nie wyciągnął wniosku
    że trzeba f-rę księgować do KPiR.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2006-05-06 21:30:21
    Od: "Michał" <m...@i...pl>

    Ja też kupiłem używany samochód od osoby fizycznej na umowę kupna-sprzedaży
    (kwota brutto)

    Chciałem wprowadzić samochód w EŚT.
    Poszedłem do US i Pani zadała mi dwa pytania.
    1.Czy mam fakturę VAT na zakupiony samochód ?
    2.Jeżeli jest używany, to czy został przystosowany do firmy tzn. homologacja
    oraz kratka na szybie ?

    Pani powiedziała, że jeżeli tego nie mam to samochód może być rozliczany
    wyłącznie na tzw.
    "kilometrówkę".

    Zdziwiłem się, bo przed wizytą w US przeczytałem Wasze wypowiedzi odnośnie
    wprowadzenia samochodu w EŚT.

    Moje pytanie. Jak wprowadziłaś swój samochód w EŚT ???

    Pozdrawiam
    Michał

  • 20. Data: 2006-05-07 05:19:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Michał <m...@i...pl> w

> [...]

    > oraz kratka na szybie ?

    > Pani powiedziała, że jeżeli tego nie mam to samochód może być rozliczany

    Napisz w którym US są tacy wybitni... :-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]