  • 1. Data: 2003-09-02 23:31:15
    Temat: Samochód - ubezp. OC - faktura
    Od: "Marek" <f...@c...tnmrgn.cy[attn-use_rot13_to_decode]>

    W styczniu br założyłem jednoosobową DG z siedzibą w wynajmowanym od Gminy
    lokalu użytkowym. Prywatne auto osobowe (zarejestrowane na moje nazwisko
    i adres zamieszkania) wprowadziłem do ewidencji ŚT. Oprócz comiesięcznych
    odpisów amortyzacyjnych w koszty zaliczałem 1/12 kosztu ubezpieczenia OC +
    AC. Jutro wygasają mi obie polisy i muszę wykupić nowe. Czy dalej mogę
    ubezpieczać ten samochód na siebie jako osobę fizyczną i rozliczać ten koszt
    tak jak to dotychczas robiłem czy muszę wykupić polisy na "Firma Nazwisko
    Imię" z adresem siedziby firmy i wołać o fakturę aby ten wydatek wprowadzić
    w koszty.
    Sprawa jest dla mnie b.pilna - proszę o podpowiedzi za które z góry
    dziękuję.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2003-09-03 06:29:12
    Temat: Re: Samochód - ubezp. OC - faktura
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Marek" <f...@c...tnmrgn.cy[attn-use_rot13_to_decode]>
    napisał w wiadomości news:bj3971$95v$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    wprowadzić
    > w koszty.
    > Sprawa jest dla mnie b.pilna - proszę o podpowiedzi za które z góry
    Masz rejestracje na osobe fizyczną to raczej polise też bedziesz miał na
    siebie tam jest numer samochodu i to jest identyfikacją dla zaliczenia w
    koszty .Nawet nie wiem czy wystawiają faktury na ubezpeczenie ( może ) ale
    nie masz co kombinować napewno możesz zaliczyć w kup.polise na imie i
    nazwisko bo firma to ty ( prawie).
    Wiola

  • 3. Data: 2003-09-03 06:30:45
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Robisz poprawnie, choc generalnie sa 2 metody rozliczania takich wydatków:
    - tak jak robisz: 1/12 co miesiac w koszty
    lub
    - 100% w koszty w MOMENCIE PONIESIENIA WYDATKU
    Wybor nalezy do ciebie.

    Co sie tyczy faktury - od strony podatkowej bedzie to bez znaczenia - bedzie
    traktowana tak samo, jak zaplata ubezpieczenia w oparciu o polisę: 100% lub
    1/12.

    Jedyny problem moze pojawic sie w przypadku szkody - firmy ubezpieczeniowe
    dla samochodów firmowych generalnie wyplacaja odszkodowanie w kwocie netto
    bez VAT (!)
    Jezeli bedzie to twój samochod prywatny - dostaniesz odszkodowanie w pelnej
    wysokosci.

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 4. Data: 2003-09-03 06:46:47
    Od: "Karol" <a...@W...onet.pl>

> [...]
    > traktowana tak samo, jak zaplata ubezpieczenia w oparciu o polisę: 100% lub

    Co do metody 1/12 to bym polemizowal, jezeli kolega prowadzi KPiR. Po co
    stosowac zasady z rachunkowosci finansowej do prowadzenia KPiR. Szkoda czasu, a
    a tylko wieksza zaliczke trzeba przez to placic. Poza tym mam watpliwosci, czy
    jak taka 1/12 przejdzie na kolejny rok podatkowy, to czy mozna ja bedzie
    potraktowac jako KUP w tym nastepnym roku. Ale jezeli sie myle, to kolezanki i
    koledzy lepiej znajacy zasady ustawy o PDOF mnie poprawia.

    Pozdrawiam,
    Karol