    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochod w DG
    Date: Fri, 16 Sep 2005 11:10:52 +0200

    Dnia 15-09-2005 10:35, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Przecież to są niepowiązane przepisy.
    > Osobno określa się od jakich zakupów odliczamy VAT, osobno określa
    > się od jakich sprzedaży liczymy udział dla "proporcji".
    > "Niebranie pod uwagę" przy obliczaniu struktury ma na celu uniknięcie
    > zniekształcania proporcji faktycznego przychodu (VAT i zw).
    > Prawo do odliczania podatku wynika z zapisu art. 86.1 "w zakresie
    > w jakim towary i usługi są wykorzystywane", sama struktura określa
    > co (i ile) to jest "zakres" - i to są rozdzielne sprawy.
    > Równie dobrze można byłoby sobie teoretycznie rozważać że kwota
> [...]

    zakladam,ze chodzi tu o sprzedaz samochodu osobowego, od ktorego
    przyslugiwalo 50 % ( teraz 60 ) podatku VAT.

    Zgodnie z Rozp.Min.Finansów art.8.1 Zwalnia sie od podatku:

    5) dostawę samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych, przez
    podatników, którym przy ich nabyciu przysługiwało prawo do odliczenia
    podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 3 i 5 ustawy, jeżeli
    te samochody i pojazdy są towarami używanymi w rozumieniu art. 43 ust. 2
    pkt 2 ustawy;

    czyli faktycznie korekta nie wystepuje - o ile o tym mowa, jezeli nie,
    wycofuje sie ;-)