    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochod w EST, ale nie amortyzowany
    Date: Sat, 4 Jan 2003 04:21:10 +0100

    Wracajac do pierwotnego pytania o nieamortyzaowanie ŚT:

    > D = (P-W) + A,
    > gdzie:
    > D - dochód (strata),
    > P - przychód ze sprzedaży,
    > W - wartość początkowa środka trwałego wykazana w ewidencji,
    > A - odpisy amortyzacyjne dokonane do chwili sprzedaży samochodu.

    Z tego wynika, ze jesli A=0, a przy tym, co naturalne: P<W,
    to w momencie sprzedazy takiego samochodu mialbym STRATE (koszt),
    a nie dochod do opodatkowania. Jak dla mnie, jest to kolejny
    dowod na to, ze nieamortyzowanie środka trwalego jest niezgodna
    z przepisami, podejrzana praktyką....

    Wzror natomiast slicznie i bardzo przekonwywujaco pokazuje,
    ze po zakonczeniu palnu amortyzacji (W=A, -W+A=0) caly przychod
    ze sprzedazy jest dochodem do opodatkowania.

    Jedna z "moich" ksiegowych wprawdzie przyznaje, ze wzor powyzszy
    jest zgodny z przepisami, ale ostrzega mniem, ze jej urzad skarbowy
    zwykł wymuszac stosowanie innego, prostszego wzoru:
    D=P
    Ale to, ze ta ksiegowa ma paranoję, to juz przy pomocy tej grupy dyskusyjnej
    udalo mi sie ustalic jakis czas temu.

    Pozdrawiam,

    latet