    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód w działal. gosp.
    Date: Fri, 31 May 2002 12:36:33 +0200

    On Fri, 31 May 2002, Remek wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > > No i VAT od napraw, części itd... w przypadku ŚT mozesz odliczyć,
    >+ > > natomiast w przypadku ew. przeb. słyszałem różne opinie.
    >+ > Nie ma zakazu odliczania VAT. Skoro wydatki są kosztem i nie ma zakazu, to
    >+ > VAT mozna odliczać na takich samoch zasadach jak przy wprowadzonym do EŚT
    >+ > samochodzie.
    >+ > Gdzie słyszałeś inne opinie?
    >+
    >+ 2xUS i 1x Izba Skarbowa, zresztą swego czasu interesowało sie tym jeszcze
    >+ kilku znajomych i po "niemożliwości" ustalenia jak to w końcu jest

    Jak dla mnie, to podstawa rozumowania jest taka sama jak
    "niemożność" wrzucenia w KUP abonamentu z telefonu osobistego:
    skoro telefon/samochód służy do celów osobistych, a tylko przy
    okazji :) do DG to koszty które trzeba "i tak" ponieść nie
    kwalifikują się do KUP.
    A trudno dowieść że naprawa jest spowodowana akurat używaniem
    samochodu w DG... !
    Tylko bardzo proszę, nie mówcie że używacie samochodów "firmowych"
    do innych niecnych celów ;) - a osobistych - i owszem.
    [...]
    >+ Tak samo jak z amortyzacją komputerów, jedni powiedzą że można szybciej inni
    >+ że można ale nie radzą a jeszcze inni że nie można.

    Możesz objaśnić co masz na myśli ??
    Bo jeśli amortyzację przyspieszoną to stosowny numer KŚT
    mówi co mówi.

    Pozdrowienia, Gotfryd