  • 1. Data: 2007-11-11 09:47:36
    Temat: Samochod w leasing i nasuwajace sie pytania.
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    1-os. DG, KPIR, VAT. Mam w planie wziecie auta z homologacja ciezarowa w
    leasing. Z tego co mi sie do tej pory udalo ustalic to pelne odliczenie
    Vat-u i pozniejsze odliczanie go z paliwa, natomiast nurtuje mnie jeszcze
    jak to wyglada przy wplacie poczatkowej, czy mozna ja wrzucic w koszty?
    Zalezy mi na obnizeniu dochodu.

    Mam jeszcze pytanie odnosnie zakupu motoru na firme, planuje na wiosne i
    jesli ktos wie, gdize szukac info na ten temat to bardzo prosze o wskazowki,
    jako laik jeszcze w tym temacie ciezko mi znalezc cos konkretnego. Przede
    wszystkim zastanawiam sie czy i ile Vatu mozna odliczyc od takiego zakupu i
    jak wyglada sprawa paliwa pozniej, zwykle wrzucanie w koszty jak osobowka?

    Aha jeszcze takie drobne pytanko, chcialam kupic porzadny ekspres do kawy i
    myslalam o wrzuceniu go w koszty, ale z tego co mi sie udalo wyszperac to
    chyba nie mam prawa skoro nie zatrudniam nikogo.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 2. Data: 2007-11-12 18:17:03
    Temat: Re: Samochod w leasing i nasuwajace sie pytania.
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2007 10:47:36 +0100, ewka napisał(a):

> [...]
    > Vat-u i pozniejsze odliczanie go z paliwa, natomiast nurtuje mnie jeszcze
    > jak to wyglada przy wplacie poczatkowej, czy mozna ja wrzucic w koszty?

    W tym miejscu pytanie: rozliczasz się metodą kasową, czy memoriałową?
    Przy memoriale jednorazowo to US się krzywi - patrz: art. 22 ust. 5c, 6
    u.o.p.d.o.f.

> [...]
    > jak wyglada sprawa paliwa pozniej, zwykle wrzucanie w koszty jak osobowka?

    Nie wiem jeszcze jak będzie wiosną, bo to daleko jeszcze :)
    Na dzień dzisiejszy motocykle traktowane są jak pojazdy samochodowe. Stąd
    do odliczenia 60% VATu, nie więcej niż 6 tys., z paliwa odliczać się nie
    da. Ale jest nadzieja, tyle już tych wyroków różnych ;)

    No chyba, że będzie przeznaczony do wynajmu, wtedy możesz sobie VAT
    odliczać w całości i z paliwa również, przy czym musiałabyś mieć określony
    taki rodzaj PKD we wpisie do EDG, no i faktycznie go wynajmować.

    > Aha jeszcze takie drobne pytanko, chcialam kupic porzadny ekspres do kawy i
    > myslalam o wrzuceniu go w koszty, ale z tego co mi sie udalo wyszperac to
    > chyba nie mam prawa skoro nie zatrudniam nikogo.

    Wyglądałoby to na zakup reprezentacyjny przy braku pracowników, stąd trudno
    go z czystym sumieniem wpisać w koszty podatkowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna :)

  • 3. Data: 2007-11-13 08:11:53
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W tym miejscu pytanie: rozliczasz się metodą kasową, czy memoriałową?
    > Przy memoriale jednorazowo to US się krzywi - patrz: art. 22 ust. 5c, 6
    > u.o.p.d.o.f.

    Hmm, wyglada na to ze memorialowa, wpisuje do KPiR wszsytko zgodnie z
    wydaniem dokumentow czyli faktur, a nie zgodnie z dniem zaplaty. Czyli ten
    sposob obnizenia dochodu nie wchodzi w gre :( Trzeba zatem zrobic inne
    zakupy :), a samochod na spokojnie juz po nowym roku.

> [...]
    > do odliczenia 60% VATu, nie więcej niż 6 tys., z paliwa odliczać się nie
    > da. Ale jest nadzieja, tyle już tych wyroków różnych ;)

    Dzieki, to tu tez juz mam jasnosc.

    > No chyba, że będzie przeznaczony do wynajmu, wtedy możesz sobie VAT
    > odliczać w całości i z paliwa również, przy czym musiałabyś mieć określony
    > taki rodzaj PKD we wpisie do EDG, no i faktycznie go wynajmować.

    Nie, nie, az tak mi nie zalezy na tym podatku, zeby kombinowac, to co sie
    nalezy niech bedzie odliczone, a reszta trudno i tak bede do przodu
    zwazywszy, ze bedzie firmowym motorem :)

    > Wyglądałoby to na zakup reprezentacyjny przy braku pracowników, stąd
    > trudno
    > go z czystym sumieniem wpisać w koszty podatkowe.

    No to tak jak sie spodziewalam. Nie chce przeginac wiec nie bede na sile
    wrzucac nic w koszty.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 4. Data: 2007-11-13 10:34:39
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2007 09:11:53 +0100, ewka napisał(a):

> [...]
    > sposob obnizenia dochodu nie wchodzi w gre :( Trzeba zatem zrobic inne
    > zakupy :), a samochod na spokojnie juz po nowym roku.

    A mi wygląda na to, że być może nie do końca rozumiesz, co z tymi metodami,
    bo słowo "kasowa" nie oznacza, że wszystkie koszty muszą być zapłacone ;)

    Nie mam wiele czasu teraz na to, by Ci tłumaczyć, ale sądzę, że Ciebie
    dotyczy raczej metoda kasowa :)

    Tu masz lekturę:
    http://www.pit.pl/metoda_kasowa_i_memorialowa_wrzuco
    ne_w_koszty_368.php

    Nawiasem mówiąc, ja osobiście nie znam nikogo, kto prowadziłby kpir metodą
    memoriałową :)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-11-13 10:47:53
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    > A mi wygląda na to, że być może nie do końca rozumiesz, co z tymi
    > metodami,
    > bo słowo "kasowa" nie oznacza, że wszystkie koszty muszą być zapłacone ;)

    Wszystko mozliwe :) tak jak pisalam laik jestem i robie tak jak mi tesc
    podpowiedzial. Dzieki za linka postaram sie douczyc.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 6. Data: 2007-11-13 10:52:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jagna pisze:

    > Nawiasem mówiąc, ja osobiście nie znam nikogo, kto prowadziłby kpir metodą
    > memoriałową :)

    Maddy podskakuje i macha rączkami !!!!

    (no dobra, tylko w jednym przypadku, na życzenie klienta, ale jednak)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2007-11-13 11:00:40
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ewka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dzieki za linka postaram sie douczyc.

    No wiec poczytalam i chyba masz racje, o ile dobrze to rozumiem. Wyglada mi
    to na kasowa, zgodnie z tym:

    "Dzień poniesienia wydatku może być pojmowany różnie, pojęcie to nie zostało
    zdefiniowane w ustawie. Należy przyjąć, że jest to dzień:
    a.. obciążenia podatnika przez kontrahenta, np. poprzez wystawienie
    faktury czy rachunku, noty, pod warunkiem, że podatnik zaakceptuje dokument
    obciążeniowy; "
    Czyli w przypadku kasowej bedzie inne podejscie US? Jesli sie da w tym
    przypadku wrzucic w koszty jednorazowo wplate poczatkowa to w jakiej kwocie?

    --
    pozdr,
    ewka

  • 8. Data: 2007-11-13 11:13:53
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2007 12:00:40 +0100, ewka napisał(a):

> [...]
    > przypadku wrzucic w koszty jednorazowo wplate poczatkowa to w jakiej kwocie?

    To już wiesz, jaką metodą się rozliczasz :)
    Możesz więc zaksięgować jednorazowo opłatę wstępną, czy też czynsz
    inicjalny. Ważne! umowa musi spełniać warunki określone w art. 23b ust. 1
    uopdof.
    I już :)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 9. Data: 2007-11-13 11:15:58
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2007 11:52:51 +0100, Maddy napisał(a):

    > Maddy podskakuje i macha rączkami !!!!
    :)
    > (no dobra, tylko w jednym przypadku, na życzenie klienta, ale jednak)

    A ja taka niedoświadczona w tym względzie...
    No cóż. Muszą mi wystarczyć KH. Zawsze to jakaś "namiastka" ;p

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 10. Data: 2007-11-13 11:37:57
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    > Możesz więc zaksięgować jednorazowo opłatę wstępną, czy też czynsz
    > inicjalny. Ważne! umowa musi spełniać warunki określone w art. 23b ust. 1
    > uopdof.

    Serdeczne dzieki za pomoc :)

    --
    pozdr,