    From: "ewka" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochod w leasing i nasuwajace sie pytania.
    Date: Tue, 13 Nov 2007 09:11:53 +0100

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fha5je$bd4$1@mx1.internetia.pl...

    > W tym miejscu pytanie: rozliczasz się metodą kasową, czy memoriałową?
    > Przy memoriale jednorazowo to US się krzywi - patrz: art. 22 ust. 5c, 6
    > u.o.p.d.o.f.

    Hmm, wyglada na to ze memorialowa, wpisuje do KPiR wszsytko zgodnie z
    wydaniem dokumentow czyli faktur, a nie zgodnie z dniem zaplaty. Czyli ten
    sposob obnizenia dochodu nie wchodzi w gre :( Trzeba zatem zrobic inne
    zakupy :), a samochod na spokojnie juz po nowym roku.

    > Nie wiem jeszcze jak będzie wiosną, bo to daleko jeszcze :)
    > Na dzień dzisiejszy motocykle traktowane są jak pojazdy samochodowe. Stąd
    > do odliczenia 60% VATu, nie więcej niż 6 tys., z paliwa odliczać się nie
    > da. Ale jest nadzieja, tyle już tych wyroków różnych ;)

    Dzieki, to tu tez juz mam jasnosc.

    > No chyba, że będzie przeznaczony do wynajmu, wtedy możesz sobie VAT
    > odliczać w całości i z paliwa również, przy czym musiałabyś mieć określony
    > taki rodzaj PKD we wpisie do EDG, no i faktycznie go wynajmować.

    Nie, nie, az tak mi nie zalezy na tym podatku, zeby kombinowac, to co sie
    nalezy niech bedzie odliczone, a reszta trudno i tak bede do przodu
    zwazywszy, ze bedzie firmowym motorem :)

    > Wyglądałoby to na zakup reprezentacyjny przy braku pracowników, stąd
    > trudno
    > go z czystym sumieniem wpisać w koszty podatkowe.

    No to tak jak sie spodziewalam. Nie chce przeginac wiec nie bede na sile
    wrzucac nic w koszty.

    --
    pozdr,
    ewka