  • 1. Data: 2005-10-10 15:33:52
    Temat: Samochód z kratką
    Od: slawoll <s...@7...pl!!>

    Witam,

    Jakiś czas temu kupiłem samochód ciężarowy marki Peudeot 206 ;)
    Pojazd został zakupiony od osoby która wykorzystywała go w celach
    służbowych. Po roku postanowiłem przerejestrować samochód na osobowy
    (tańsze koszty ubezpieczenia). Samochód przeszedł kontrole techniczną,
    posiada dodatkowe zagłówki i pasy bezpieczeństwa na tylnej kanapie. Czy
    w związku z przerejestrowaniem pojazdu muszę demontować kratkę (jeśli
    tak to na jakiej podstawie). Zaznaczam że jestem osobą fizyczną i
    samochodu nie używam i nie używałem do celów innych niż prywatne.

    pozdrawiam

    Slawek

  • 2. Data: 2005-10-10 22:06:48
    Temat: Re: Samochód z kratką
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Oct 2005, slawoll wrote:

> [...]
    > podstawie). Zaznaczam że jestem osobą fizyczną i samochodu nie używam i nie

    A o który podatek chodzi ???
    ;)
    IMHO pytanie kwalifikuje się na .prawo ew również na .samochody - bo
    z podatkami nie ma jakoś wiele wspólnego.
    Jak na mój gust - jest wyłącznie NAKAZ aby samochód ciężarowy
    miał "trwałą przegrodę częsci bagażowej".
    Zakazu żeby samochód nieciężarowy ją miał raczej nie ma, bo
    wtedy wszelkie blachy oddzielające bagażnik byłyby nielegalne :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-10-11 05:49:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > Zakazu żeby samochód nieciężarowy ją miał raczej nie ma, bo
    > wtedy wszelkie blachy oddzielające bagażnik byłyby nielegalne :)

    Pytanie nastomiast, jak ten kawał blachy został potraktowany podczas
    wspomnianej kontroli technicznej.
    Żeby nie okazało się że jest nieuprawnioną zmianą konstrukcyjną.
    Chociaż zapewne nie ma o nim wzmianki, co znaczy że w tym przypadku mógł
    sobie zostać.

  • 4. Data: 2005-10-11 14:44:01
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik slawoll napisał:
> [...]
    > tak to na jakiej podstawie). Zaznaczam że jestem osobą fizyczną i
    > samochodu nie używam i nie używałem do celów innych niż prywatne.

    Trochę to dziwne , bo mam 2 samochody osobowe kupione w różnym czasie po 2
    firmach z homologacją ciężarową. Po zakupie, a przed przerejestrowaniem
    zmieniałem je w zwykłe osobowe (mam też oryginalne papiery homologacji osobowej
    od dealera do nich) i z tego co wiem był obowiązek demontażu kraty i założenia
    zagłówków i pasów. Krata *musiała* zniknąć, a poza tym samochody musiał mieć
    przywróconą możliwość przewozu 5 osób - nie 4-ech (5 pas + odblokowanie otwarcia
    podłokietnika). Tak to sie odbywało na 2 niezależnych stacjach diagnostycznych.
    Stąd moje zdziwienie że pozostała Ci krata,a otrzymałeś homologację osobową. W
    homologacji osobowej twojego pojazdu (takiego jak od dealera bez przeróbek) nie
    ma słowa o kracie, wieć IMHO nie możesz jej wozić, bo pojazd nie spełnia
    homologacji.
    Ktoś z diagnostów chyba przegiął trochę prawo nie zdejmując kraty...

    Pozdr.