    From: Jano <m...@h...gula>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samodzielne prowadzenie papierów we własnej firmie
    Date: Tue, 12 Mar 2002 08:05:53 +0100

    Andrzej W. Zšbik napisał:

    > no właœnie dlatego wolę im nie płšcić za "nic" w końcu księgowa to też
    > człowiek tylko trochę więcej wie odemnie, ale mam zamiar to zmienić, jak już
    > będę znał podstawy to wkońcu od czasu do czasu będę mógł przeœledzić zmiany
    > w przepisach w końcu tyle tego w internecie jest, że teraz to już nie
    > problem z informacjš. W końcu jak sam będę prowadził pariery to nic mi nie
    > umknie

    To Ci sie tak tylko zdaje. Jak wpadniesz w wir pracy to jakis termin
    moze Ci umknac.

    i nie będę się musiał tłumaczyć w US i ZUS'ie za coœ czego nie
    > zrobiłem,

    Ale z tego co zrobiles na pewno.

    a co do ubezpieczenia cywilnego w biurach rachunkowych to z tym
    > bywa różnie jak jest to płaci się słono a jak nie mam to te pienišdze sš
    > niższe ale ryzyko duże, babka nie wystawia Ci niczego i w NIP-1 wpisujesz
    > siebie jako prowadzšcego księgowoœć więc gdzie tu polityka, jak mam sam
    > prowadzić księgowoœć, niech więc to będzie prawdš i miec pewnoœć i
    > odpowiedzialnoœć za swoje błędy.

    To trzeba brac takie biuro, ktore przyjmuje na siebie odpowiedzialnosc i
    reprezentuje Cie przed urzedami.
    No a ceny - faktycznie w warszawie to sa chyba z kosmosu.

    Wybor nalezy do Ciebie - ja przez 5 lat prowadzile dokumentacje zony ale
    jak przeszla na VAT i zatrudnila ludzi to juz sobie dalem spokoj - za
    duze ryzyko.
    Vat tez prowadzilem ale jest z tym troche roboty - trzeba sobie
    przekalkulowac co sie bardziej oplaci.

    Jesli podolasz - prowadz sam. Jesli zobaczysz ze nie dajesz sobie rady -
    w kazdej chwili mozesz przejsc pod skrzydelka biura rachunkowego (a
    najlepiej jesli to polaczenie biura i kancelarii prawnej - to wtedy
    pelny luksus).
    --
    Pozdrowienia
    J.