eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamozatrudniający stracą przywileje podatkowe - jak to wygląda w praktyce? › Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w praktyce?
    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w
    praktyce?
    Date: Fri, 17 Nov 2006 13:15:15 +0100

    In article <ejim0d$83i$1@inews.gazeta.pl>,
    Władysław Kornatowski <s...@x...pl> wrote:

    > Pytania:
    >
    > 1) Co w przypadku, gdy mam kilku zleceniodawców,
    > ale praca dla jednego z nich (i tylko jednego)
    > spełnia te 3 warunki?
    >
    > Pytam o to tez w kontekście tego, że ludzie gadają,
    > że wystawianie "jakichś" faktur na innych zleceniodawców
    > raz na miesiac załatwi sprawę. Ale z powyzszego zapisu
    > nic takiego nie wynika.

    Hm. Można by się spierać - zwróć uwagę na p. 3. ("z prowadzoną
    działalnością"). Skoro nie napisali "z tymi czynnościami" or co...

    Swoją drogą chciałbym zobaczyć dowód, że samozatrudniony nie ponosi
    ryzyka gospodarczego... zaraz po definicji, co to jest to ryzyko.

    > 5) Jak się ma warunek nr 2 do usług, ktore ze swojej natury
    > sa wykonywane w miejscu, czasie, i pod okiem zleceniodawcy?
    > Np. wyremontowanie komuś mieszkania.

    Napisali "pod kierownictwem". Wystarczy machać szpachlą w innym
    kierunku, niż zleceniodawca każe ;)

    > 9) Dlaczego wszyscy piszecie o "zmuszanych" do zatrudnienia?
    > Ja znam wiele osób, które "musiały" przejsc na DG, ale
    > po paru miesiącach stwiedziły ,że tak jest korzystniej
    > i teraz nie mają najmniejszej ochoty wracać na etat.
    > Sam do takich należę.

    Dlatego właśnie, przynajmniej ja. Bo chodzi mi o tych, którzy są na DG,
    chociaż zdecydowanie (aż do ewentualnego sądzenia się) woleliby umowę o
    pracę kosztującą pracodawcę tyle samo.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.