    Date: Thu, 02 Jul 2015 23:16:06 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sens amortyzacji

    W dniu 02.07.2015 o 23:10, Maciek pisze:
    > Nie dobrze. Jeśli komputery kupisz jako towar, to wszystko się zgadza
    > (ale tak samo jako towar możesz kupić samochód). Jeśli kupujesz "do
    > firmy", to myślę, że 50 komputerów w 1-osobowej działalności może
    > wzbudzić zainteresowanie US.

    Powiedzmy, że mam 50. osobową załogę...

    Podobnie gdy kupisz 50 samochodów po 1000zł
    > i jednorazowo amortyzujesz. Po prostu wykombinowałeś zły przykład.
    > Porównaj sobie ten przykładowy samochód za 50 tys. i wypasionego laptopa
    > w złoconej obudowie ze taką samą kwotę. Szybko zauważysz, że w tym
    > przypadku nie ma wielkiej różnicy.

    No akurat jest różnica, bo laptop mogę ZTCW amortyzować jednorazowo, ale
    to tak na boku, bo mi nie chodzi o to, że samochód jakoś inaczej, ale
    że jak kupię coś droższego, to nie wpisuję w KUP od razu, tylko trzeba
    jakieś amortyzacje i trzeba zapłacić PIT. Kupiłem maszynę za 100 tysięcy
    i muszę i tak 10 tysięcy PIT wyszarpać, a może nie mam, bo zarobiłem 100
    i całe 100 zainwestowałem w maszynę do produkcji...