  • Data: 2015-07-03 07:07:49
    Temat: Re: Sens amortyzacji
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-07-02 o 23:35, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie wiem. Wybacz, ale nie jestem
    > księgowym. Nigdy nie miałem środków trwałych. To moje pierwsze spotkanie
    > z tematem. Możesz wyjaśnić? Ja na razie wiem, że kupiłem auto za 7000 i
    > mam wpisane w EŚT i nie mogę wpisać w KUP całościowo tylko muszę szarpać
    > przez 2,5 roku (łaskawie, bo używane auto). A jakbym kupił 2 auta bo
    > 3500, to bym mógł wpisać całościowo i nie szarpać.

    Słowo, którego użyłeś wyjaśnia wiele: "łaskawie".
    Z jednej strony patrząc amortyzacja umożliwia jakiekolwiek ujęcie w kosztach
    bardziej cennych rzeczy. A patrząc od strony fiskusa jest to narzędzie
    do odsuwania w czasie podatkowych skutków zakupu przez podatnika.
    To tak najkrócej jak można: chodzi o to, żeby kupić z już opodatkowanych
    pieniędzy i dopiero wtedy ujmować w kosztach.