  • 1. Data: 2012-11-19 14:46:39
    Temat: Skąd bierzecie aktualne przepisy?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Czasem muszę przeczytać jakąś ustawę, albo inny przepis i tu jest
    problem, skąd wziąć wersję, która dawałaby pewność, że jest to aktualny
    stan prawny a najlepiej jeszcze tekst jednolity.
    Macie jakieś sprawdzone źródła? Mam na myśli bezpłatne i dostępne z
    internetu.
    Jacek

  • 2. Data: 2012-11-19 15:01:07
    Temat: Re: Skąd bierzecie aktualne przepisy?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-19 14:46, Jacek pisze:
> [...]
    > stan prawny a najlepiej jeszcze tekst jednolity.
    > Macie jakieś sprawdzone źródła? Mam na myśli bezpłatne i dostępne z

    Sprawdź poslkieustawy.com

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-11-20 01:05:12
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2012-11-19 15:01, Liwiusz pisze:
> [...]

    Ustawy - tylko u źródła, czyli http://isap.sejm.gov.pl/
    Inne przepisy - szerokie pojęcie, najlepiej też u tego, kto je tworzy.
    Ale i tak najczęściej będzie to isap, znajdziez tam też teksty
    ujednolicone, co znakomicie ułatwia pracę

  • 4. Data: 2012-11-20 11:04:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Nov 2012, Jacek wrote:

> [...]
    > a najlepiej jeszcze tekst jednolity.
    > Macie jakieś sprawdzone źródła?
    > Mam na myśli bezpłatne i dostępne z internetu.

    Najczęściej korzystam z gofina.
    Sejmowa baza zawiera niestety PDFy a nie tekst, więc nawet jak
    zawiera tekst w PDFie (a to nie zawsze, znane są kwiatki w postaci
    PDFa zawierającego zeskanowany wydruk), to możliwe są (i zdarzają
    się na isapie!) przypadki, kiedy ten tekst zawiera ukryte znaki
    sterujące.
    Tłumacząc na polski - CTL-F (szukanie) nie zawsze działa.

    No i jakoś tak dla mnie "obsługa" większości stron w HTMLu jest
    sprawniejsza jak PDFa.
    Jak dla mnie oczywiscie, preferencja osobista z której nie
    mam zamiaru się tłumaczyć :)

    Niemniej baza isapu jest kompletna (dla aktów bieżących, dla
    historycznych niekoniecznie), więc nieraz nie ma wielkiego wyboru :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-11-25 17:23:47
    Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl>

    On Mon, 19 Nov 2012 14:46:39 +0100, Jacek wrote:

> [...]
    > stan prawny a najlepiej jeszcze tekst jednolity.
    > Macie jakieś sprawdzone źródła? Mam na myśli bezpłatne i dostępne z

    <http://www.infor.pl/dziennik-ustaw.html>

    IMHO wygodne, bo można klikać zarówno w tekst pierwotny
    (a nawet fotokopię) jak i w tekst ujednolicony
    (jeżeli były jakieś zmiany...).
    Jest i *.html i *.pdf.

    --
    Dariusz Laskowski