  • 1. Data: 2012-11-12 14:50:19
    Temat: CIT-10 za zakup reklamy w Googlach?
    Od: JAG <n...@m...mnie.pl>

    Cześć,

    Księgowa dziś przesłała mi informację, że za zakup reklamy w Googlach
    należy dodatkowo odprowadzić CIT-10. Podobnie CIT-10 każe płacić za
    zakup zdjęć w tzw. stockach.

    Mam pewne wątpliwości, czy na pewno tak powinno być?

    JAG

  • 2. Data: 2012-11-14 00:29:42
    Temat: Re: CIT-10 za zakup reklamy w Googlach?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Nov 2012, JAG wrote:

> [...]
    > w tzw. stockach.
    >
    > Mam pewne wątpliwości, czy na pewno tak powinno być?

    A jaką podała podstawę prawną?
    Bo na mój gust ma chodzić o uzyskiwanie przychodów *w Polsce* przez
    podmiot zagraniczny, dobrze myślę?
    Ale po pierwsze wcale nie widać czy "zagraniczny", a tym bardziej
    nie wiadomo czy "w Polsce".
    Komu płacisz? :D (w rozumieniu np. "kupowania reklamy google" - idzie
    o to, czy mają polskie przedstawicielstwo)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-11-14 06:12:20
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "JAG" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdjęć w tzw. stockach.
    >
    > Mam pewne wątpliwości, czy na pewno tak powinno być?
    (...)

    Pewnie to nieco inny przypadek, ja prowadzę jednoosobową DG i jestem
    unijnym płatnikiem VAT, ale swego czasu dogłębnie wyjaśniałam co robić z
    fakturami Google. Szczegóły opisałam tu:
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2012/03/Faktura-G
    oogle-AdWords.html
    Nikt nigdy w żadnym momencie nie wspominał o żadnych innych podatkach.

    marzatela
    ---------------------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 4. Data: 2012-11-14 10:19:51
    Od: JAG <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > Komu płacisz? :D (w rozumieniu np. "kupowania reklamy google" - idzie
    > o to, czy mają polskie przedstawicielstwo)

    Podstawy prawnej nie podała - zastosowała zasadę analogiczną jak przy
    zakupie zdjęć stockowych (coś tam mówiła o podatku u źródła).

    Faktura (oczywiście generowana online) jest wystawiona przez:

    Google Ireland, Ltd.
    Gordon House
    Barrow Street
    Dublin 4
    Ireland
    Numer VAT IE 6388047V

    Ja jestem sobie DG, książka+vat. Na fakturze jest: vat (0%)

    JAG

  • 5. Data: 2012-11-15 00:29:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Nov 2012, JAG wrote:

    > Podstawy prawnej nie podała - zastosowała zasadę analogiczną jak przy zakupie
    > zdjęć stockowych (coś tam mówiła o podatku u źródła).

    Hm...
    Stąd:

    http://podatki.onet.pl/kiedy-pobrac-podatek-u-zrodla
    -podatnicy-wciaz-maja,19924,3062730,analizy-detal

    ... wynika mi streszczenie: trzeba mieć ichni certyfikat rezydencji
    (wskazujący że są osobą zagraniczną) i tyle.
    Zapodali tam również nazwy formularzy, a nuż się przyda.

> [...]
    > Ireland
    > Numer VAT IE 6388047V
    >

    > Ja jestem sobie DG, książka+vat. Na fakturze jest: vat (0%)

    Intryguje mnie, czy "w razie sporu" to US musi wykazać że podatnik
    nie pobrał podatku choć powinien, bo *podmiot* podlega opodatkowaniu,
    czy też USowi do ustrzelenia podatnika wystarczy brak "obrony"
    w postaci braku kopii certyfikatu.
    Ktoś wie?

    Bo mi się wydaje, że całkiem sporo małych podatników sobie tymi
    certyfikatami głowy nie zawraca, przyjmując - jeśli podmiot jest
    "100% zagraniczny" - że z założenia ma zagraniczny certyfikat.
    Acz nie mówię, że to nie może być błąd :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-11-15 00:47:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > trzeba mieć ichni certyfikat rezydencji

    a ktos to w ogole zdefiniowal co to jest ten certyfikat rezydencji?

  • 7. Data: 2012-11-15 14:15:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Nov 2012, witek wrote:

    > a ktos to w ogole zdefiniowal co to jest ten certyfikat rezydencji?

    Tak, Sejm RP w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, art.52..21
    Nie sugeruj że CTL-F Ci się zepsuł ;)

    pzdr, Gotfryd