  • 1. Data: 2012-11-13 21:49:50
    Temat: PZU odmawia wypłaty odszkodowanie z polisy Biura Rach
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    Witam.
    Pewnie na prawo powinienem wrzucić ale może miał ktoś taki problem i pomoże.

    Mam problem z PZU.
    Przegapiłem u klienta termin założenia kasy fiskalnej :(
    Przyszła kontrola do niego, dostał mandat i ja też za brak nadzoru art84.1
    kks :(
    Moja wina więc bez ceregieli zapłaciłem swój i jego mandat.
    Teraz chciałbym od PZU wyrwać kasę za jego mandat i dostaję odmowę ze
    względu na to, iż jest to doradztwo którego nie prowadzę.
    Według mnie Biuro Rachunkowe ma obowiązek prawidłowo rozliczać podatnika
    czyli nie powinno sporządzać deklaracji podatkowych na podstawie ewidencji
    sprzedaży (na zeszyt) gdyż jest to forma nieprawidłowa ewidencjonowania
    sprzedaży w tym wypadku, co zatem skutkuje iż powinniśmy go poinformować o
    tej nieprawidłowości. Nie informując podatnika o błędnym sposobie
    ewidencjonowania sprzedaży (brak kasy fiskalnej) biuro nienależycie wykonało
    swoje zobowiązania wobec niego i popełniło wykroczenie zgodnie z Kodeksem
    karno skarbowym, więc powinni wypłacić bo to nie podlega pod doradztwo?

    BTW.
    Szkodę zgłosiłem 26-09-2012 a dopiero dziś 13-11-2012 dostałem odpowiedź
    mailem, zresztą po mojej interwencji mailowej.
    Czy oni mają jakieś terminy bo na polisie nic nie ma napisane? Poinformowali
    mnie, że w 30 dni od zgłoszenia sprawę załatwią.