  • Data: 2006-02-26 01:48:05
    Temat: Re: Składki ZUS - bardzo poważny problem!!!
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mela" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dtqvlc$ma1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No i właśnie co zrobić, żeby ZUS tego nie udowodnił, na jakich
    > paragrafach się oprzeć, bo ZUS jak na razie nie podał żadnych
    > konkretnych, które by zawieszania dz.g. na weekend zabraniały? Jeśli
    > można na rok, na dwa lata, albo na miesiąc raz na jakiś czas, to
    > jaki przepis mówi o tym, że na weekend to przestępstwo?

    Ja sie obawiam, ze przy obecnym podejsciu sadow nizszych instancji ZUS
    niczego nie bedzie musial dowodzic. To przedsiebiorca zostanie
    prawdopodobnie postawiony przed koniecznoscia udowodnienia, ze cos nie
    mialo miejsca, co jak wiadomo jest praktycznie niewykonalne (jak
    wiekszosc dowodow nieistnienia czegos).

    Dlatego powtarzam swoja rade z pierwszej odpowiedzi, ja bym olal te
    przepychanki przed sadami, to znaczy nie traktowal ich nadmiernie
    powaznie, ale raczej jako zabawe w przeciaganie, zas skupilbym sie na
    tym, aby nie stala mi sie krzywda w przyszlosci. Akurat wpisy
    wlasnosci w ksiegach wieczystych potanieja za kilka dni. Autka, lodki
    tez mozna przewidujaco kupowac/leasingowac w odpowiedni sposob, biorac
    pod uwage, ze przed sadami sie to troszke pociagnie.
    A i nowi przedsiebiorcy maja obecnie znizke w ZUS-ie przez 2 latka, to
    tez mozna na swoja korzysc obrocic. Oczywiscie skrajna mozliwoscia,
    jest wyjechac z kraju i pracowac sobie za granica (lub nie pracowac
    jesli sie juz ma kase), ale w sumie to wydaje mi sie, ze tych skladek
    to nie ma wcale tak duzo.. Ilez jest tych weekendow przez 2 czy 3
    lata... czy to nie bylo by strzelaniem a armaty do muchy ? Zalezy jak
    to jest naprawde, czyli jaka jest kwota sporna. Bo dla 10 czy 12k, to
    szkoda chyba sie w ogole klopotac... :)

    Zapewne w przypadku pozostania w kraju i braku checi wspomozenia
    finansowego ZUS-u, warto byc w miare na biezaco w procedurach
    egzekucyjnych, zeby jakiejs glupoty nie zrobic. I nie przejmowac sie
    za bardzo, to najwazniejsze! Na ZUS-ie swiat sie nie konczy, kto wie
    czy polski FUS nie zbankrutuje szybciej niz sie to wszystkim wydaje.
    :-)))

    pozdrowienia, marekz