    From: Hikikomori San <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Składki ZUS - bardzo poważny problem!!!
    Date: Sun, 26 Feb 2006 13:06:24 +0100

    mela wrote:

    > (...) ja tylko chciałabym się dowiedzieć,

    > Jeszcze nikt na to pytanie nie odpowiedział, każdy tylko prawi morały. Chyba
    > nikt z was nie wie co to znaczy nie mieć pieniędzy na jedzenie.

    Oj, ujmujaca historia. To nie jest tak, ze placisz podatki i zus a nie
    zostawiasz nic na jedzenie. Po prowstu sie zadluzasz wtedy np. w ZUS,
    kupujesz jedzenie i nie placisz - oni sie zglaszaja do Ciebie o
    zaleganie a ty zaczynasz je splacac malymi ratami. Wiem, nie jest to
    idealne rozwiazanie, lecz generalnie jesli prowadzisz DG, chcesz je
    prowadzic, to to chyba jedyna opcja - zaleganie.

    Co do powtarzajacego sie pytania - skladka ZUSowa jest per miesiac.
    Placi sie ja za miesiac w calosci. Wiec zawieszanie na weekendy nie
    pozwoli ci jej obnizyc o 8/30 bo nie. Bo nawet majac DG 1 dzien w
    miesiacu placisz cale 100% skladki. Dlatego zawieszenie na np. 2
    miesiace czy 3 lata ma sens. A zawieszanie na kilka dni nie ma - bo
    placisz tyle samo.

    Jesli ktos placi mniej to wczesniej lub pozniej okaze sie w ZUS ze placi
    za malo - przewaznie wtedy, gdy na koncie osoby ubezpieczonej zacznei
    brakowac 2-3 tys. pln. A i to musi czlowiek z ZUS jakos zweryfikowac. Bo
    skoro na roznych drukach dawalas obnizone kwoty, i wplacalas je to
    system nie zanotowal "deficytu" - dipoero komus gdzies wpadlow oko, ze
    wszyscy placa 700 zeta, a ty 600... w systemie nie ma deficytu wiec
    powstaje pytanie - na jakiej podstawie odprowadzasz 600 a nie 700... i
    ZUS zapuka do twych drzwi...

    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f