    From: "latet" <l...@l...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Skonczylem amortyzowac samochod i... co teraz?
    Date: Tue, 20 Dec 2005 01:38:58 +0100

    > Latet... powoli proszę.
    > Czy ty bezwstydnie przyznajesz że nie założyłeś obowiązkowej
    > ewidencji ? EŚT trzeba mieć - nawet jesliby miała być pusta !

    No, pusta to jest. Kupilem taka ksiazeczke "EST" i chyba gdzies lezy :-)
    Ja to i tak jestem "gosc". Najsumienniej prowadze ksiegi w porownaniu
    do kilkunastu moich kolegow i kolezanek z pracy, ktorzy podobnie
    jak ja 3 lata temu zostali "zmuszeni" do samozatrudnienia.
    Ja to przynajmniej mam KPiR (choc wiecznie na bródno),
    bo nikt z nich nawet i tego nie ma, tylko zawsze przed 20.-tym
    w panice zbierają po szufladach faktury, sumują je i wpisują
    do PIT-5 co tam im wyjdzie. O ZUS-y do PIT-5 zawsze sie mnie
    pytają, wiec jak ja się raz pomyliłem o 30 gr to i wszyscy :-))

    Co smieszniejsze - 2 osoby juz mialy kontrolę, a raczej zostały
    wezwane na kontolę do US, na jakis tam termin. Poszły tak jak
    stały, bez ksiąg (bo ich nie mają). Nie mają nawet kopii swoich
    deklaracji, bo poczta wysylają i nie xerują sobie.
    Chodzilo o jakieś błędy w PIT, złożyło korekty (wg dokladniej
    isngtrukcji pań zUS) i spoko.

    Nie sądzę, aby miejsce gdzie ja pracuję było jakims wyjątkiem
    w skali kraju. My tu na grupię trochę idealizujemy i demonizujemy
    jednoczensie.

    > ..."to się okaże przy kontroli" ;)

    Czy taka kontrola wpada w sorodky nocy i wyciaga z lozka? :-)
    (No chyba, że Kluskę).

    Bo jesli nie, to zdąże ten wpis do EST zrobić, zdąże :-)
    (jesli sie jakoś umawiają na taką kontrolę, bo jesli nie,
    to i tak tu mnie nie zastaną :-P

    > Moment, DG juz nie prowadzisz ??

    Nie no, spoko, prowadzę.
    Nie wiem czy wczesniej ją zamknę czy sprzedam autko.
    Na razie nie zanosi sie ani na to, ani na to.

    Pozdrawiam,

    latet