  • 1. Data: 2017-08-29 18:47:22
    Temat: Śmierć właściciel firmy i co dalej?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mąż znajomej miał jednoosobową DG, Zmarł, ale w testamencie wszystko
    zapisał żonie.
    Jak to jest teraz z tym, co pozostało z DG? Jest tam sporo wyposażenia,
    trochę towaru, jakieś ŚT.
    Czy wdowa po zmarłym chce to wszystko szybko sprzedać, ale może to
    sprzedać na FV, czy jakoś inaczej się to robi?
    Jacek

  • 2. Data: 2017-08-30 10:23:00
    Temat: Re: Śmierć właściciel firmy i co dalej?
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-08-29 o 18:47, Jacek pisze:
    > Mąż znajomej miał jednoosobową DG, Zmarł, ale w testamencie wszystko
    > zapisał żonie.

    Testament testamentem, ale czy są inni ustawowi spadkobiercy?

    --
    Pete

  • 3. Data: 2017-08-30 10:53:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-08-17 o 18:47, Jacek pisze:
> [...]
    > Czy wdowa po zmarłym chce to wszystko szybko sprzedać, ale może to
    > sprzedać na FV, czy jakoś inaczej się to robi?

    Z chwilą śmierci właściciela umiera również sama firma. Spadkobiercy
    sprzedają te rzeczy na własny rachunek, a zatem "broń boże" nie na
    fakturę na zmarłego. Bo kto by taką fakturę podpisał? Sprzedaż odbywa
    się w analogiczny sposób, jak swoich prywatnych rzeczy7 Spadkobiercy
    nabywają ich własność chwilą śmierci spadkodawcy.

  • 4. Data: 2017-08-30 11:28:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 29 Aug 2017 18:47:22 +0200, w <oo45qr$qb5$1@node2.news.atman.pl>, Jacek
    <k...@a...com> napisał(-a):

> [...]
    > Czy wdowa po zmarłym chce to wszystko szybko sprzedać, ale może to
    > sprzedać na FV, czy jakoś inaczej się to robi?

    Jeżeli wdowa jest jedynym spadkobiercą, to majątek jest jej własnością w chwili
    śmierci. Sprzedaje wszystko na własne konto (podatkowo pewnie PCC, może coś
    jeszcze).

    Podatek za zmarłego oblicza US, ale nie jestem pewny jak to wygląda w przypadku
    małżeństw.

  • 5. Data: 2017-08-30 11:44:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > "broń boże" nie na
    > fakturę na zmarłego. Bo kto by taką fakturę podpisał?

    A po co ktoś miałby podpisywać?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2017-08-30 15:16:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-17 o 11:44, Liwiusz pisze:

    > A po co ktoś miałby podpisywać?

    OK! Tak, czy siak wystawienie faktury na podmiot nieżyjący jest
    fałszerstwem dokumentu.

  • 7. Data: 2017-08-30 15:18:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-17 o 11:28, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > jeszcze).
    > Podatek za zmarłego oblicza US, ale nie jestem pewny jak to wygląda w przypadku

    Składasz deklarację. W pierwszej grupie podatkowej podatku nie ma.

  • 8. Data: 2017-08-30 15:56:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >się w analogiczny sposób, jak swoich prywatnych rzeczy7 Spadkobiercy
    >nabywają ich własność chwilą śmierci spadkodawcy.

    No, jest pare ciemnych punktow.
    Np od przejecia towarow handlowych na prywatne potrzeby podatnika
    trzeba zaplacic VAT.
    ST chyba tez.
    A PIT za zmarlego kto rozliczy ?

    Z drugiej strony o ile pamietam to "sprzedaz przedsiebiorstwa" VATowi
    nie podlega.
    Pytanie, czy da sie tak sprzedac.

    A w ramach wspolnoty malzenskiej zona nie prowadzi tej DG wspolnie z
    mezem?
    Co by jej dawalo np prawo do podpisania faktury (ktora juz nie wymaga
    podpisywania), a pewnie i obowiazek zaplacenia podatkow :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-08-30 17:55:44
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/30/2017 8:56 AM, J.F. wrote:
    > A PIT za zmarlego kto rozliczy ?

    Robi to US w postaci decyzji o dopłacie lub zwrocie podatku.

    Tyle, ze zwykle trzeba zainicjować to z własnej strony czyli napisać do
    US, zeby to zrobił.

  • 10. Data: 2017-08-30 19:23:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-17 o 15:56, J.F. pisze:

    > No, jest pare ciemnych punktow.
    > Np od przejecia towarow handlowych na prywatne potrzeby podatnika trzeba
    > zaplacic VAT.

    Tyle, że podatnik zmarł, a żon płatnikiem VAT nie jest - oczywiście z
    założenia.

    > ST chyba tez.
    > A PIT za zmarlego kto rozliczy ?

    A kto by to niby miał zrobić? Nikt.

    > Z drugiej strony o ile pamietam to "sprzedaz przedsiebiorstwa" VATowi
    > nie podlega.
    > Pytanie, czy da sie tak sprzedac.

    Jako zorganizowaną część przedsiębiorstwa? Pytanie było o środki trwałe.

    > A w ramach wspolnoty malzenskiej zona nie prowadzi tej DG wspolnie z mezem?

    Nie mam zielonego pojęcia, ale pytający nic o tym nie wspomina.

    > Co by jej dawalo np prawo do podpisania faktury (ktora juz nie wymaga
    > podpisywania), a pewnie i obowiazek zaplacenia podatkow :-)

    Nie, bo nawet gdyby miała pełnomocnictwo, to wygasa ono z chwilą śmierci.