  • Data: 2008-05-29 09:06:29
    Temat: Re: Spadek podatki opłaty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 May 2008, Konrad wrote:

    > No i na jednej z kartek widnieje pouczenie typu "Jako ze nie jesteś
    > obywatelem USA w celu odzyskania niesłusznie pobranych podatków skontaktuj
    > sie ze swoim doradcą podatkowym."

    Byc może chodzi o umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
    No to "z głowy czyli niczego" (a doradcą nie jestem): o ile wiem, umowa
    z USA przewiduje unikanie podwójnego opodatkowania "takich samych
    podatków".
    Pic w tym, że w USA AFAIK spadki i darowizny to jest normalny dochód
    (mniej wiecej tak, jak w .pl dla osób prawnych).
    Opodatkowany podatkiem dochodowym.
    I coś mi się kołacze, że w razie takiego uszczęśliwienia spadkiem z USA
    tam płaci się podatek dochodowy, a w .pl - podatek od spadku.
    Z zastrzeżeniem, iż teraz jest możliwośc zwolnienia, powodowało to
    że podwójne opodatkowanie miało miejce.
    Obawiam się, że o to będziesz musiał zapytac dokładnie tak jak piszesz:
    swojego doradct podatkowego. I to nie pierwszego z brzegu, tylko
    zajmującego się spadkami z USA :)

    pzdr, Gotfryd
    (któremu "c z kreską" wysiadło z pliterek, nie wiedzie czemu, wrrrrr)