  • 1. Data: 2008-05-28 22:29:26
    Temat: Spadek podatki opłaty
    Od: "Konrad" <dzesi@SRAMNASPAM_klub.chip.pl>

    Witam
    Babcia dostała spadek.
    1/10 działki w USA.
    Działka została sprzedana a kasa przyszła czekiem z USA.

    W papierach dołaczonych do czeku jest napisana ze babcia jako obywatel
    Poloski nie USA moze sie starac o zwrot pobranych tam opłat przy sprzedazy.

    Tylko jak i gdzie to w Polsce załatwic ?

  • 2. Data: 2008-05-28 22:46:44
    Temat: Re: Spadek podatki opłaty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Konrad wrote:
> [...]
    > Poloski nie USA moze sie starac o zwrot pobranych tam opłat przy
    > sprzedazy.
    >
    > Tylko jak i gdzie to w Polsce załatwic ?

    napisz to jeszcze raz po ludzku.

  • 3. Data: 2008-05-29 08:02:10
    Od: "Konrad" <dzesi@SRAMNASPAM_klub.chip.pl>

    > napisz to jeszcze raz po ludzku.

    Przepraszam ale według mnie jest to dość jasno napisane.

    W spadku po bliskim krewnym tobie i jeszcze kilkorgu członkom rodziny
    przypada kawał gruntu z jakąś ruiną na niej.

    Zostaje tez wyznaczony przez sąd jakiś człowiek który to w waszym imieniu ma
    sprzedać a kasę wam podzielić..

    Sprzedaje on działkę pobierając jednocześnie podatki i opłaty związane ze
    sprzedażą ziemi.

    Na końcu wysyła plik papierów dokumentujących jak to on to sprzedawał.

    No i na jednej z kartek widnieje pouczenie typu "Jako ze nie jesteś
    obywatelem USA w celu odzyskania niesłusznie pobranych podatków skontaktuj
    sie ze swoim doradcą podatkowym."

    Nie wiem jak dokładnie brzmiało to zdanie ale kontekst był tego typu.

    pozdr.

  • 4. Data: 2008-05-29 09:06:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 May 2008, Konrad wrote:

    > No i na jednej z kartek widnieje pouczenie typu "Jako ze nie jesteś
    > obywatelem USA w celu odzyskania niesłusznie pobranych podatków skontaktuj
    > sie ze swoim doradcą podatkowym."

    Byc może chodzi o umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
    No to "z głowy czyli niczego" (a doradcą nie jestem): o ile wiem, umowa
    z USA przewiduje unikanie podwójnego opodatkowania "takich samych
    podatków".
    Pic w tym, że w USA AFAIK spadki i darowizny to jest normalny dochód
    (mniej wiecej tak, jak w .pl dla osób prawnych).
    Opodatkowany podatkiem dochodowym.
    I coś mi się kołacze, że w razie takiego uszczęśliwienia spadkiem z USA
    tam płaci się podatek dochodowy, a w .pl - podatek od spadku.
    Z zastrzeżeniem, iż teraz jest możliwośc zwolnienia, powodowało to
    że podwójne opodatkowanie miało miejce.
    Obawiam się, że o to będziesz musiał zapytac dokładnie tak jak piszesz:
    swojego doradct podatkowego. I to nie pierwszego z brzegu, tylko
    zajmującego się spadkami z USA :)

    pzdr, Gotfryd
    (któremu "c z kreską" wysiadło z pliterek, nie wiedzie czemu, wrrrrr)

  • 5. Data: 2008-05-29 14:51:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Konrad wrote:

> [...]
    > skontaktuj sie ze swoim doradcą podatkowym."
    >

    > Nie wiem jak dokładnie brzmiało to zdanie ale kontekst był tego typu.

    Do 15 kwietnia możesz złożyć amerykańskie rozliczenie podatkowe, w
    którym skorzystasz z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, wykażesz
    pobrane zaliczki i wyjdzie ci do zwrotu.
    Dostaniesz czek do domu. Jak jesteś odważny możesz to zrobić samemu,
    trochę papierków do wypełniania jest. Potrenowac mozesz na TurboTaxd
    albo taxcut. Pogooglaj, przynajmniej będziesz wiedział o co chodzi.
    Są też firmy zajmujące się rozliczaniem podatków. Poszukaj w googlach
    pod haslem "tax return". np www.hrblock.com

    Dla mniej odważnych jest kupę firm w Polsce , które zajmują się
    rozliczaniem podatków w USA. Nie wiem ile z nich jest profesjonalnych, a
    ile skopie rozliczenie, a w ilu w ogole nie zobaczysz kasy na oczy.

    To tyle na temat USA.
    Teraz na temat Polski
    W Polsce taki spadek jest opodatkowany i masz zapłacić podatek od tego w
    Polsce.

  • 6. Data: 2008-05-29 14:52:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Pic w tym, że w USA AFAIK spadki i darowizny to jest normalny dochód
    > (mniej wiecej tak, jak w .pl dla osób prawnych).

    dokładnie, fomularz 1040

    > I coś mi się kołacze, że w razie takiego uszczęśliwienia spadkiem z USA
    > tam płaci się podatek dochodowy, a w .pl - podatek od spadku.

    tak.