  • 1. Data: 2009-01-14 07:56:54
    Temat: Spis z natury a towary za granica
    Od: one <p...@o...pl>

    Witam,

    W spisie z natury (pod koniec roku) nalezy zawrzec towary w drodze,
    rowniez
    te znajdujace sie za granica co do ktorych podatnik nabyl juz wlasnosc
    (w
    przypadku importu).
    Pytanie: kiedy ta wlasnosc przechodzi na kupujacego?

    Mam dwa przypadki do rozpatrzenia:
    1. Towar jest juz zafakturowany, fakture podatnik otrzymal, lecz nie
    bylo
    jeszcze zaplaty za towar, towar dopiero jest produkowany, zostanie
    wyslany
    dopiero w przyszlosci.
    2. Towar jest juz zafakturowany, fakture podatnik otrzymal, zaplacil
    za
    towar, towar zostal juz wyslany, lecz w dniu 31 grudnia znajdowal sie
    na
    statku za granica.

    W obu przypadkach zapis INCOTERMS na fakturach to CIP Poland.

    Czy ktos moze pomoc rozwiazac ten probelm?

  • 2. Data: 2009-01-15 13:12:34
    Temat: Re: Spis z natury a towary za granica
    Od: one <p...@o...pl>

    On 14 Sty, 08:56, one <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > statku za granica.
    >
    > W obu przypadkach zapis INCOTERMS na fakturach to CIP Poland.
    >
    > Czy ktos moze pomoc rozwiazac ten probelm?

    Witam ponownie,
    Czy naprawde nikt nie moze pomoc?
    Zmagam sie z tym problemem od kilku dni...
    Na razie dowiedzialem sie iz:
    1. INCOTERMS nie okreslaja momentu przeniesienia wlasnosci
    2. Moment przejecia wlasnosci okreslaja przepisy kodeksu cywilnego
    danego kraju

    Czy zatem mam racje twierdzac, iz jezeli otrzymalem juz fakture (choc
    nie zaplacilem za towar, ani towaru nie otrzymalem) to zafakturowany
    towar musze wliczyc do spisu z natury, poniewaz otrzymujac fakture
    otrzymalem tytul wlasnosci towaru?

    Help! :)