    From: h...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spóźniona nota księgowa
    Date: 1 Feb 2006 16:05:09 +0100

    >  Rozumiem - wyraźnie piszę że go *wystawiono*.
    >  Z niczego nie wynika fakt że *dotarł*.

    Przypominam ze chodzi tutaj o notę obiążeniową wystawioną przez operatora GSM
    (tytułem kary umownej).
    Na duplikacie wystawionym w styczniu jest podana informacja że oryginał
    wystawiono we wrześniu oraz że termin płatności upływa z końcem września
    ubiegłego roku.
    Może jeszcze będą chcieli odsetki za zwłokę?
    Generalnie mnie to trochę wkur..ło.

    > ...oczywiście "za świadczenie" a nie "za fakturę" :)

    >  A dlaczego nie ??
    >  F-ra duplikat jest bardzo dobrym dokumentem księgowym do
    > odliczenia VAT. Również uprawnia do uznania kosztu - najlepiej
    > we właściwym roku, ale jak się nie da inaczej to "w roku
    > poniesienia". Ew. można rozważać korektę rozliczenia KPiR
    > (jeśli już została zamknięta) tudzież deklaracji rocznej,
    > jakby ktoś się uparł że "poniesienie" miało jednak miejsce
    > wcześniej.

    Dokument ten nie jest "fakturą" tylko "notą księgową".
    I dlatego pytam co z tym zrobić jeśli chodzi o KPiR?