eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedawca odmawia wystawienia faktury na podstawie paragonu › Re: Sprzedawca odmawia wystawienia faktury na podstawie paragonu
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 15 Jun 2012 10:52:40 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Sprzedawca odmawia wystawienia faktury na podstawie paragonu

    On Fri, 15 Jun 2012, Marek wrote:

    > Witam,
    >
    > spotkał mnie przypadek, gdzie prosząc sprzedawcę po wydrukowaniu paragonu
    > o fakturę, stwierdził, ze już za późno i oni tak księgują, że albo faktura
    > albo paragon.
    > Niedawno rozmawiałem jednak z kuzynem, który pracuje w US i własnie
    > poruszalismy ten temat, z tytułu, że ja równiez prowadzę sprzedaż.
    > Jezeli dobrze pamiętam to mówił, że w ciągu 3 miesięcy mam obowiązek wystawić
    > fakturę VAT firmir na podstawie paragonu.

    Wyjasnij nam, co Ci wyszło *z przepisów* i z których.
    W szczególnosci, intryguje mnie, skad wziałes tezę że "firmie"
    :)

    > Szukając po internecie wygląda na to, że kuzyn ma rację.

    Wyglada.
    Tylko pamiętaj, że nas obowiazuja *ustawy*, a nie "teksty z internetu".
    Obojętnie czy to "kuzyn gada" czy "czytasz w internecie" sprawdzaj tzw.
    "podstawę prawna".

    Skoro "również prowadzisz sprzedaż", to rzecz jasna przepisy znasz ;)
    Mam na mysli np. te:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,23,63,767,,,
    ustawa-z-dnia-29081997-r-ordynacja-podatkowa.html
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html

    pzdr, Gotfryd