  • 1. Data: 2002-10-08 09:14:42
    Temat: Sprzedaż bezrachunkowa
    Od: "Monika" <m...@i...pl>

    Proszę o pomoc w następującej sprawie:
    Jestem Vat'owcem, prowadzę KPiR, zakupów towaru dokonuję na faktury VAT,
    towar sprzedaję na faktury (bardzo mało), a przede wszystkim prowadzę
    sprzedaż detaliczną, ale nie mam jeszcze kasy fiskalnej. Moje pytanie brzmi:
    jak podzielić kwotę sprzedaży brutto, np. 5000 zł na poszczególne stawki VAT
    do deklaracji i KPiR ?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2002-10-08 09:44:24
    Temat: Re: Sprzedaż bezrachunkowa
    Od: "Rufka" <r...@w...pl>

    musisz prowadzić rejestr sprzedaży, w którym wpisujesz sprzedaż netto z
    podziałem na stawki VAT - w przypadku sprzedaży bezrachunkowej możesz
    wpisywać łącznie w jednej kwocie na koniec każdego miesiąca
    Rufka
    inetia.pl...

  • 3. Data: 2002-10-08 10:54:19
    Od: "Monika" <m...@i...pl>

    Ale jak to potem podzielić na stawki VAT???

  • 4. Data: 2002-10-08 13:49:51
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Monika,

    W Twoim liście datowanym 8 października 2002 (11:14:42) można przeczytać:
> [...]
    M> jak podzielić kwotę sprzedaży brutto, np. 5000 zł na poszczególne stawki VAT

    z tego co pamiętam, to liczy się to strukturą zakupów.
    Tzn obliczasz jaki procent zakupów w danym miesiący był na 22%, na 7%
    i w takiej samej proporcji dzielisz sprzedaż bezrachunkową

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 5. Data: 2002-10-08 17:40:27
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    brzmi:
    > jak podzielić kwotę sprzedaży brutto, np. 5000 zł na poszczególne stawki

    Witam,
    kol. Rufko (chyba dobrze odmieniłem) czyś aby dobrze zapoznała się z
    przepisami? Mam tu na myśli Twoją wypowiedź: "w przypadku sprzedaży
    bezrachunkowej możesz
    wpisywać łącznie w jednej kwocie na koniec każdego miesiąca" Czyżby? A
    zasady prowadzenia KPiR?
    Kol. KaMeL'u - czy mamy tylko stawki: 22 i 7%?
    A od czego są rejestry VAT z podziałem na stawki?
    Proponuję poczytać troszkę. A nie na zasadzie: "z tego co pamiętam".
    Struktura zakupów jest "przeznaczona" do czegoś innego (vide: Ustawa o VAT).

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2002-10-08 21:28:05
    Od: "Monika" <m...@i...pl>

    Możesz mi więc napisać jak rozliczyć sprzedaż bezrachunkową?

  • 7. Data: 2002-10-08 22:23:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Oct 2002, Sławomir Malibo wrote:

> [...]
    >+ brzmi:
    >+ > jak podzielić kwotę sprzedaży brutto, np. 5000 zł na poszczególne stawki
    [...nie czepiam się że o co nieco się czepiasz :) ...]
    >+ Kol. KaMeL'u - czy mamy tylko stawki: 22 i 7%?

    Zeznaję tu IMO się czepiasz :|, sprzedający 3% sam wpadnie na to
    że trzeba też ująć (IMHO, chyba że Amerykanin z kategorii suszących
    koty w mikrofalówce ;>)

    >+ A od czego są rejestry VAT z podziałem na stawki?

    A nie tak trudno wydedukować, że osoba pytająca najwyraźniej
    *nie ma* sprzedaży szczegółowej wpisanej do rejestrów - i jeśli
    są to "drobiazgi" (np. prowadzi kiosk, z czymkolwiek
    typu "małe a dużo") to:

    >+ Proponuję poczytać troszkę. A nie na zasadzie: "z tego co pamiętam".
    >+ Struktura zakupów jest "przeznaczona" do czegoś innego (vide: Ustawa o VAT).

    ...do czego innego niż rzeczono powyżej jest struktura zakupów ??

    Zeznam że mnie zaskoczyłeś ;), zawsze myślałem że
    do "podziału VAT" jeśli (z tytułu nieprowadzenia szczegółowej
    ewidencji sprzedaży) nie jest znany udział VAT w poszczególnych
    grupach...
    Zaprzeczasz ??

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: coś strasznie warczący jesteś ! :] co gorsza w stylu
    "obtentegowywania ogólnikami". I chyba na deser strzeliłeś
    kulą w płot ;) - jakbyś napisał "vide: Ustawa o VAT *artykuł
    30*" - moze byś zdążył się zastanowić...
    BTW: nie zaprzeczam że ja też lubię się czepiać. Ale styl
    naszych szanownych (R)expertów ("się nie znasz i ci nie pokażę")
    wzbudza we mnie reakcje bojowe :) i czasem gryzę.
    Bynajmniej nie zaliczam cię do (R)expertów, żeby była jasność !
    Proszę nie bić :)
    Ale styl... może... ;)
    No i nie jesteś sam: A.G. też tak ma... :(
    BTW2: ciekawe czemu Maddy milczy... ;> (ona dodatkowo kopie !)

  • 8. Data: 2002-10-08 22:49:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (8 Oct 2002 15:49:51 +0200), k...@t...pl
    (KaMeL) był(a) napisał(a):

    >z tego co pamiętam, to liczy się to strukturą zakupów.
    >Tzn obliczasz jaki procent zakupów w danym miesiący był na 22%, na 7%
    >i w takiej samej proporcji dzielisz sprzedaż bezrachunkową

    Ale wtedy kiedy nie pisze stawek. jeśli notuje w rejestrze sprzedaży
    stawki, to normalnie, raz na miesiąc z sumami w każdej kategorii..

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 9. Data: 2002-10-09 06:26:27
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > BTW2: ciekawe czemu Maddy milczy... ;> (ona dodatkowo kopie !)

    Maddy sprząta cudze smiecie żeby zrobic F-01. (koniec kwartału!!!!)
    I jeszcze kot sobie coś w oko zrobił.
    I serwer padł.
    I wjechałam na słupek i mam wgnieciony zderzak.
    Dajcie spokój.

    Maddy (spaaaaaać)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-10-09 12:06:27
    Temat: OT: Sprzedaż bezrachunkowa
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Oct 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ I jeszcze [...]
    >+ I [...]
    >+ I [...]

    :(

    >+ Dajcie spokój.

    Honorujemy... !
    Inna sprawa, że *teraz* ktoś ci się narazi to nie chciałbym
    być w jego skórze ;> !

    Pozdrowienia, Gotfryd