    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaz mieszkania otrzymanego w spadku
    Date: Fri, 11 Jun 2004 22:27:56 +0200

    On Fri, 11 Jun 2004, Lechique wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ W spadku otrzymalem mieszkanie. Mieszkanie to chce teraz sprzedac.
    >+ Caly czas zylem w przekonaniu, ze jesli sprzedaz nastapi przez uplywem
    >+ 5 lat od daty otrzymania spadku to bede musial zaplacic podatek [1].
    >+ Dzisiaj dowiedzialem sie w US, ze wcale tak nie jest.

    Spróbuj uściślić.

    Podejrzewam iż pewien poziom zaplątania wynika z tego że:
    1. w grę wchodzą trzy różne podatki: podatek od spadków i darowizn,
    podatek dochodowy oraz podatek od czynności cywilnoprawnej (PCC).
    Zwolnienie z jednego podatku nie musi oznaczać zwolnienia z innego.
    Zaś rodzaj nabycia może :) implikować zwolnienie przy sprzedaży (!),
    w ciągu ostatnich 36 godzin protestowałem w tej sprawie na grupie
    .prawo ("poziom wyżej") :)
    A ty nie rozróżniasz o KTÓRY podatek chodzi !
    2. może być istotne czy korzystałeś ze zwolnienia przy otrzymaniu
    spadku.

    Zaznaczając iż PCC i spadkowy znam z widzenia :) [->3] to podajesz
    IMHO zdecydowanie za mało danych żeby komuś chciało się analizować
    w czym rzecz...

    [...]
    >+ [1] http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&t
    hreadm=c326oj%24jep%241%40atlantis.news.tpi.pl&rnum=
    9&prev=/groups%3Fq%3Dspadek%2Bgroup:pl.soc.prawo.pod
    atki%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Dpl.soc
    .prawo.podatki%26scoring%3Dd%26selm%3Dc326oj%2524jep
    %25241%2540atlantis.news.tpi.pl%26rnum%3D9

    W niektórych czytnikach trudno skopiować adres bo się "łamie" albo
    "wyjeżdża za ekran".
    Sprawdź co jest pod tym adresem:
    http://tiny.pl/hxr
    :)