eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna › Re: Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna
  • Data: 2015-05-02 18:22:01
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Tom wrote:
    > Niech ktoś mi wyjaśni:
    >
    > Otrzymałem w spadku mieszkanie(I grupa pokrew.) które natychmiast
    > sprzedałem, zgłosiłem do US przeznaczenie uzyskanej kasy na cele
    > mieszkaniowe, nie minęły dwa lata i kupiłem za tą kasę NOWE mieszkanie
    > (czy teraz coś zgłaszam do US?)
    >
    > zakupione nowe mieszkanie mam zamiar od razu darować synowi
    >
    > syn zgłasza do US darowiznę
    >
    > pod względem podatkowym wszystko jest OK?

    tam w ustawie nie jest napisane "na cele mieszkaniowe" tylko "na własne
    cele mieszkaniowe".

    jakbym się chciał przyczepić, to faktu, że ty w tym kupionym mieszkaniu
    nie mieszkałeś, więc pieniędzy nie przeznaczyłeś na własne cele
    mieszkaniowe. I dokopał 19% podatku z odsetkami za dwa lata.

    reszta byłaby ok.

    Radziłbym z tą darowizną poczekać minimum do momentu aż US zapyta jak
    wydałeś kasę.