eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna › Re: Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna
  • Data: 2015-05-03 17:45:15
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna
    Od: Tom <T...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > jeszcze raz
    > dlaczego założyłeś, że zapłacenie podatku jet "nieuczciwe".
    > i dlaczego uważasz, że należy ci sie bez podatku.

    skoro ja dostałem mieszkanie od zmarłego brata i mogłem je darować od
    razu synowi nie płacąc podatku to przez myśl mi nie przeszło że
    "ubierając się" w sprzedaż w celu kupna lepszego nowego mieszkania
    (dołożyłem kasę i kupiłem mu większe) zablokuję sobie możliwość
    darowizny na PEŁNE 5 lat, przy czym zupełnie nie wiem od kiedy teraz mam
    liczyć ten okres, gdybym nic nie robił i trzymał stare mieszkanie już
    bym był bliżej końca karencji niż dalej

    ale mam to w nosie, wprowadzę się tam na pół roku i następnie
    wyprowadzę, jak mnie US zapyta to odpowiem że mi powietrze szkodziło,
    nie mają nigdzie określonych warunków "spełnienia" celów mieszkaniowych

    czytam sobie takie interpretacje:
    http://interpretacje-podatkowe.org/cele-mieszkaniowe
    /ibpbii-2-4511-79-15-mm

    jak widać kłamanie oszukiwanie a nie uczciwość, popłaca, konieczność
    ułożenia logicznej bajeczki dla urzędasa w US, korwin ma rację, podłożyć
    bombę i wysadzić w kosmos, te przepisy nie są napisane dla ludzi tylko
    po to aby człowieka złapać na jakiś kruczek i wycyckać do zera, oddajemy
    państwu >60% tego co zarobimy, przy byle okazji łupią nas jak mogą, tak
    samo jest z funduszami TFI, wciskają to starszym ludziom a ci nie wiedzą
    że w przypadku śmierci i dziedziczenia US rypie podatek od całości a nie
    od zysku, taki kolejny mały kruczek