    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż nieudokumentowana
    Date: Tue, 10 Jun 2008 22:25:42 +0200

    On Tue, 10 Jun 2008, arek wrote:

    > Firma z zagranicy chce płacić mi przelewem za wykonywane usługi, ale o dziwo
    > nie chce europejskiej faktury VAT.

    Ekhm... a co to ma do nieudokumentowania??
    Mowa jak rozumiem o przychodach nie udokumentowanych *fakturami* (za to
    *UDOKUMENTOWANYCH*, tyle że w inny sposób!)
    Za nieudokumentowane przychody to w KKS jakieś "paragrafy" są :]

    A co do VAT, to jak nie napiszesz *o jakie usługi chodzi* i jak
    wygląda ich wykonanie, to pewnie nikt zgadywał nie bedzie.
    Eksport usług faktycznie pod VAT nie podlega. Czyli jeśli usługa
    "fizyczna" jest *fizycznie* wykonywana poza granicami,
    to VAT nie ma. Ale takie rozwiązanie ma również miejsce, jeśli
    usługa jest "wirtualnie" świadczona za granicą, czyli jak to się
    mówi "ma za granicą miejsce świadczenia".

    Możesz sam poszukać:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    ...jakie jest miejsce wykonywanie usługi (w zależności od tego, jaka
    usługa jest świadczona).

    pzdr, Gotfryd