  • Data: 2007-05-19 17:03:13
    Temat: Re: Sprzedaż poza kasą
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnf4uarg.nrk.samotnik@localhost.localdomain..
    .

    > Ale to nieuczciwa konkurencja. Tak nie wolno konkurować. Idąc
    > tym tropem,
    > to najłatwiej "konkurować" po prostu kradnąc komuś rzecz, a
    > potem ją
    > sprzedając. Czysty zysk.

    Wiem że zbaczam w tej chwili w stronę filozofowania i wiem, że to
    źle i nie za bardzo na temat.

    Ale jednak jest dla mnie fascynujące, jak znaczna część populacji
    traktuje jako coś naturalnego to, że przy czynności tego rodzaju,
    że ktoś pierwszy kupuje pęczek rzodkiewki albo brokuły od kogoś
    drugiego, państwo ma coś z tego od razu "coś mieć". W każdym razie
    dla mnie nie jest to naturalne w najmniejszym stopniu. A paralelę
    do kradzieży uważam za wielką manipulację. :) Co do aspektów
    nieuczciwej konkurencji też możnaby podchodzić do tego na kilku
    płaszczyznach (czy sklepy wielkopowierzchniowe uzyskując
    zwolnienia podatkowe a potem dokunując pomiędzy sobą rotacji
    marketów też kradną? A dokładniej to oni czy też ci, którzy im te
    zwolnienia przyznają?).

    marekz