  • 1. Data: 2011-06-15 09:12:14
    Temat: Sprzedaż samochodu poza UE a VAT
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Jak w temacie.
    Jaki naliczyć VAT?

    Samochód podlegał przy zakupie pełnemu odliczeniu vat, przy sprzedaży był
    już osobowym, ale to chyba nie ma znaczenia.
    Kupującym był mieszkaniec Białorusi, osoba fizyczna.

    Księgowa twierdzi że faktura powinna być z vat np, ale coś mi się w to nie
    chce wierzyć.

  • 2. Data: 2011-06-15 11:33:47
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu poza UE a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Jun 2011, Cavallino wrote:

> [...]
    > Kupującym był mieszkaniec Białorusi, osoba fizyczna.
    >
    > Księgowa twierdzi że faktura powinna być z vat np, ale coś mi się w to nie

    Znieśli już do eksportu 0%?
    Nie jestem na bieżąco, ale dziwnie brzmi (eksport miał 0%)

    I w ustawie:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,10,32,670,22
    896,20110401,wysokosc-opodatkowania.html
    ...widzę:

    Art. 41.
    1. Stawka podatku [...]
    [...]
    4. W eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a,
    stawka podatku wynosi 0%.

    Jakby to rzec, ten tego... grzecznie... o księgowej...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-06-15 11:43:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > 4. W eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a,
    > stawka podatku wynosi 0%.

    Ok, może się księgowa przejęzyczyła, ale nie tu tkwi problem, bo to
    techniczna różnica.

    W każdym razie to 0% w eksporcie jest obwarowane koniecznością posiadania
    np. SAD 3, nawet w eksporcie pośrednim który miał miejsce w tym przypadku.
    A tego nie mam, jako że kupujący wziął auto, zapłacił i pojechał, u siebie
    zgłosił, oclił i przrejestrował.
    Pewnie nawet się w polskim urzędzie celnym nie opowiadał.

    No więc pytanie - jakim innym dokumentem można potwierdzić wywóz za granicę,
    żeby skarbówka była zadowolona?

  • 4. Data: 2011-06-15 11:52:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 15-06-2011 13:43, Cavallino pisze:
    > wiadomości news:

    > Ok, może się księgowa przejęzyczyła, ale nie tu tkwi problem, bo to
    > techniczna różnica.

    Nie, różnica jest merytoryczna. Pomiędzy sprzedażą niepodlegającą
    opodatkowaniu o opodatkowaną stawką zero technicznie właśnie nie ma różnicy.

> [...]
    > siebie zgłosił, oclił i przrejestrował.
    > Pewnie nawet się w polskim urzędzie celnym nie opowiadał.

    No to już po ptokach.

    > No więc pytanie - jakim innym dokumentem można potwierdzić wywóz za
    > granicę, żeby skarbówka była zadowolona?

    Żadnym. Tylko SAD.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2011-06-15 12:01:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > Żadnym. Tylko SAD.

    Czyli fakt i dowody odprawy,oclenia,zarejestrowania w innym kraju nic nie
    zmienia w kwestiach potwierdzenia, że auto zostało wywiezione?

    No i jak w takim kraju ma być dobrze, że tylko papiery się liczą a nie
    fakty?

  • 6. Data: 2011-06-15 12:12:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 15-06-2011 14:01, Cavallino pisze:

    > Czyli fakt i dowody odprawy,oclenia,zarejestrowania w innym kraju nic
    > nie zmienia w kwestiach potwierdzenia, że auto zostało wywiezione?

    Ale dowodem wywozu jest SAD. W całej Europie, wiec pozostaje Ci wyjechać
    poza Unię, tam gdzie lepiej.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2011-06-15 12:21:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale dowodem wywozu jest SAD.

    Ale to jest interpretacja ustawy o VAT, a nie zapis w niej.

    >W całej Europie, wiec pozostaje Ci wyjechać poza Unię, tam gdzie lepiej.

    Jak sobie życzysz.
    Choć wolałbym, żeby to biurokraci pojechali gdzieś w diabły, gdzie wszyscy
    będą szczęśliwi z ich metod, chocby na księżyć.

    Ale w sumie nie ma co się dziwić, muszę dopłacić haracz na armię urzędasów
    pęczniejącą w oczach i wydającą tego typu interpretacje, z czegoś się muszą
    utrzymać i jakoś uzasadnić sens swojego istnienia również.

  • 8. Data: 2011-06-15 12:53:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-06-15 14:01, Cavallino wrote:
    > Czyli fakt i dowody odprawy,oclenia,zarejestrowania w innym kraju nic
    > nie zmienia w kwestiach potwierdzenia, że auto zostało wywiezione?

    A co to za dowody odprawy celnej, o których wspominasz?

    Formalnie, w ustawie (o podatku od towarów i usług) SAD nie jest
    wymieniany z nazwy (w art. 41 ustęp 6 i dalsze).

    Tak więc w ostateczności może jest to jakiś punkt zaczepienia, jeśli już
    bardzo chciałbyś kopać się z koniem.

    Ale sukcesów raczej nie wróżę - nie ma (raczej) żadnej interpretacji,
    która dopuściłaby inne dokumenty niż SAD.

    Piotrek

  • 9. Data: 2011-06-15 13:17:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > A co to za dowody odprawy celnej, o których wspominasz?

    Białoruskiej.
    Niezbędnej do zarejestrowania auta u nich.

> [...]
    >
    > Ale sukcesów raczej nie wróżę - nie ma (raczej) żadnej interpretacji,
    > która dopuściłaby inne dokumenty niż SAD.

    Na to pewnie wychodzi.

  • 10. Data: 2011-06-15 13:27:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 15-06-2011 15:17, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w
    > wiadomości news:4df8ab48$0$2492$65785112@news.neostrada.pl...

    > Białoruskiej.
    > Niezbędnej do zarejestrowania auta u nich.

    I masz oryginały i to wystawiona na Ciebie a nie kupującego?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813