  • 1. Data: 2011-06-13 14:55:53
    Temat: Zmiany w wysokości wynagrodzenia w ramach umowy zlecenie
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    Czy jeżeli zleceniobiorca dostanie podwyżkę, to może to być
    kontynuowane w ramach tej samej umowy zlecenie, czy też trzeba
    podpisać nową?

    Czy przedsiębiorcą powinien tą zmianę wynagrodzenia dla zleceniobiorcy
    zgłosić jakoś do ZUS i US?
    Zleceniobiorca był zgłaszany do ZUS na deklaracji ZUS ZUA w której nie
    ma nic o wysokości wynagrodzenia, natomiast do US nie był w ogóle
    zgłaszany, więc wynikałoby chyba z tego, że tej podwyżki też nie
    trzeba zgłaszać ani do ZUS ani do US?

  • 2. Data: 2011-06-13 16:02:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Szostek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >zgłaszany, więc wynikałoby chyba z tego, że tej podwyżki też nie
    >trzeba zgłaszać ani do ZUS ani do US?

    Brawo! Nie ma to jak zadac pytanie i samemu sobie na nie odpowiedziec :)
    ZUS-u ani US-u nie interesuje w zasadzie to co jest w umowie (poza pewnymi
    rzadkimi wyjatkami) - interesuja ich tylko faktycznie wyplacone
    wynagrodzenia, od ktorych odprowadzasz zaliczki, skladki a takze skladasz
    stosowne deklaracje, raporty i informacje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-06-13 18:57:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/13/2011 9:55 AM, Paweł Szostek wrote:
> [...]
    > ma nic o wysokości wynagrodzenia, natomiast do US nie był w ogóle
    > zgłaszany, więc wynikałoby chyba z tego, że tej podwyżki też nie

    możesz mi wytłumaczyć co to za twór "zleceniobiorca dostaje podwyżkę od
    zleceniodawcy".

  • 4. Data: 2011-06-17 14:02:39
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    On 13 Cze, 20:57, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > możesz mi wytłumaczyć co to za twór "zleceniobiorca dostaje podwyżkę od
    > zleceniodawcy".

    Chodzi o to, że do tej pory przedmiotem umowy zlecenie była pewna
    usługa, a teraz będę dwie usługi i dlatego wynagrodzenie dla
    zleceniobiorcy się zwiększy.
    Tylko czy można to zrobić w ramach tej samej umowy zlecenia
    (podpisując aneks do niej), czy też trzeba podpisać drugą, nową umowę
    zlecenie?

  • 5. Data: 2011-06-17 15:31:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/17/2011 9:02 AM, Paweł Szostek wrote:

    > Chodzi o to, że do tej pory przedmiotem umowy zlecenie była pewna
    > usługa, a teraz będę dwie usługi i dlatego wynagrodzenie dla
    > zleceniobiorcy się zwiększy.

    to sie robi aneks do umowy lub podpisuje nową umowę i rozlicza tak jak
    sie rozlicza umowy zlecenie.
    Ty wystawiasz rachunek, oni płacą.

    > Tylko czy można to zrobić w ramach tej samej umowy zlecenia
    > (podpisując aneks do niej), czy też trzeba podpisać drugą, nową umowę
    > zlecenie?

    jak wyzej.