  • 1. Data: 2004-10-27 22:21:05
    Temat: Sprzedaż w złym Vacie
    Od: "LoLe" <l...@o...pl>

    Chciałbym szanownych grupowiczów zapytac się o jedną rzecz dotyczącą zmiany
    VAT-u na towarze i rozliczaniu się z US, mianowicie sprzedając towar w cenie
    detalicznej 10 zł z Vat-em np 7% naliczm odbiorcy 0,65 zł VAT-u i gdy
    nastąpi zmiana vatu w górę na tym towarze i gdy ja nie zmienię tego VAT-u to
    powinieniem zapłacic różnicę vatu ponieważ za mało naliczyłem odbiorcy, i
    teraz chodzi mi o to jak mam podliczyć tą róznice którą mam oddać do US.

    Czy mam to policzyć od ceny_detalicznej czyli tej w której ja sprzedawałem
    czy za bazę przyjąć sobie cene netto czyli 9,35 zł???
    Sprzedawałem:

    10zł detal 9,35zł netto 0,65zł VAT przy stawce 7%

    Rozpatrując pierwszy przypadek przy stawce 22%
    10zł detal 8,2zł netto 1,8 zł VAT różnica 1,2 zł

    Rozpatrując drugi przypdaek przy stawce 22%
    11,40zł detal 9,35 netto 2,05 VAT róznica 1,4 zł

    W tym pierwszym przypadku jest niebezpieczeństwo że cena netto sprzedazy
    może wyjść poniżej ceny zakupu netto gdy np marża będzie poniżej 15 % czyli
    róznicy między VAT-ami

    I co wy nato??

    --
    Lole

  • 2. Data: 2004-10-27 22:24:55
    Temat: Re: Sprzedaż w złym Vacie
    Od: Andrzej Solich <a...@n...pl>

> [...]
    >może wyjść poniżej ceny zakupu netto gdy np marża będzie poniżej 15 % czyli

    Moim zdaniem bierzesz pod uwagę cenę brutto (sprzedaży) i od tego
    wyliczasz podatek. W końcu podatek naliczasz od sprzedaży, a
    sprzedałeś za 10 zł brutto. Byłoby bezzasadnym, gdybyś musiał dopłacić
    jeszcze do tego. A to, że nie policzyłeś 22%, tylko 7%, trudno! Twoja
    strata, ale i tak podatek musisz zapłacić. Ja bym wyliczył netto od
    ceny sprzedaży i wyliczył podatek VAT należny. Jeśli wystawiłeś przy
    sprzedaży fakturę, to oczywiście musisz ją skorygować.

    Pozdrawiam
    AS

  • 3. Data: 2004-10-27 23:07:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Oct 2004, LoLe wrote:

> [...]
    >+ teraz chodzi mi o to jak mam podliczyć tą róznice którą mam oddać do US.

    Pora późna więc w razie błędów proszę o wybaczenie...
    Moje pytanie: a co było na wystawionych dokumentach sprzedaży ??
    Przecież masz w pierwszej kolejności odprowadzić VAT "wg faktury" !
    [...]
    >+ W tym pierwszym przypadku jest niebezpieczeństwo że cena netto sprzedazy
    >+ może wyjść poniżej ceny zakupu netto gdy np marża będzie poniżej 15 % czyli
    >+ róznicy między VAT-ami

    No to by był chyba "mały pikuś": "tak straciłem. Nie przewidziałem
    że ustawodawca mnie wrobi" :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-28 10:19:52
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <clp6sj$50g$1@atlantis.news.tpi.pl>, "LoLe" <l...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    > 10zł detal 9,35zł netto 0,65zł VAT przy stawce 7%
    >
    > Rozpatrując pierwszy przypadek przy stawce 22%
    > 10zł detal 8,2zł netto 1,8 zł VAT różnica 1,2 zł

    Moim zdaniem tak (z poprawką, że różnica 1,15).

    > Rozpatrując drugi przypdaek przy stawce 22%
    > 11,40zł detal 9,35 netto 2,05 VAT róznica 1,4 zł

    Poprosisz klienta, żeby dopłacił? ;)

    > W tym pierwszym przypadku jest niebezpieczeństwo że cena netto sprzedazy
    > może wyjść poniżej ceny zakupu netto gdy np marża będzie poniżej 15 % czyli
    > róznicy między VAT-ami

    Aż tak proste to nie jest. Przy cenie sprzedaży 10 zł masz 1,8 zł
    podatku należnego. Przy równych cenach netto sprzedaży i zakupu (8,2 zł)
    masz 0,57 zł podatku naliczonego. Czyli cena zakupu brutto to 8,77 zł -
    a z tego wynika, że graniczna wartość marży to 14 proc. :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2004-10-28 10:46:32
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    Użytkownik "LoLe" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W tym pierwszym przypadku jest niebezpieczeństwo że cena netto sprzedazy
    > może wyjść poniżej ceny zakupu netto gdy np marża będzie poniżej 15 %

    Przede wszystkim należy zwrócić uwagę, że w przypadku podatku VAT podstawą
    opodatkowania jest obrót. Obrót natomiast jest to kwota należna z tytułu
    sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Ustawodawcę nie
    interesuje twoja marża. Cena brutto 10 zł VAT należny 1,20 zł. I taką
    wartość podatku należnego jesteś zobowiązany wykazać w deklaracji.

    Pozdrawiam

    Damian

  • 6. Data: 2004-10-28 11:36:14
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <clqin3$r5p$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Damian" <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > interesuje twoja marża. Cena brutto 10 zł VAT należny 1,20 zł. I taką
    > wartość podatku należnego jesteś zobowiązany wykazać w deklaracji.

    Khem. Jesteśmy w Polsce, jest 28 października 2004 r. - czy mógłbyś
    przyjąć to założenie i policzyć jeszcze raz? :)

  • 7. Data: 2004-10-28 12:01:13
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-281A9C.13361428102004@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Khem. Jesteśmy w Polsce, jest 28 października 2004 r. - czy mógłbyś
    > przyjąć to założenie i policzyć jeszcze raz? :)

    Oczywiście netto 8,2 VAT należny (22%) 1,8 zł.... taki drobiazg ... ;)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-10-28 12:16:52
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Damian pisze:

> [...]
    i.pl...

    > Oczywiście netto 8,2 VAT należny (22%) 1,8 zł.... taki drobiazg ... ;)

    Nie taki znow drobiazg..

    Podstawa opodatkowania jest kwota NETTO.
    I to od niej oblicza sie VAT,
    W drodze WYJATKU podatnik sprzeajacy w cenach brutto
    moze obliczyc VAT i netto od brutto...

    Ale skorygowac skutki bledu jest nie tak latwo.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-10-28 12:27:25
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Nie taki znow drobiazg..
    >
    > Podstawa opodatkowania jest kwota NETTO.
    > I to od niej oblicza sie VAT,
    > W drodze WYJATKU podatnik sprzeajacy w cenach brutto
    > moze obliczyc VAT i netto od brutto...

    Podstawa opodatkowania - art 29 ust 1. Ustawy z dnia 11 marca 2004r o
    podatku od towarów i usług. Powtórzę - podstawą opodatkowania jest OBRÓT !!!
    a nie jakaś tam kwota netto.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-10-28 20:49:23
    Od: "Irek Makowski" <f...@p...com>

    Użytkownik "Damian" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podatku od towarów i usług. Powtórzę - podstawą opodatkowania jest OBRÓT !!!
    Dalej w tym samym artykule:
    ....Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę
    należnego podatku.

    NOIMO: Podstawa opodatkowania jest obrot netto.

    Pozdrowka,

    Irek Makowski.