    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż w złym Vacie
    Date: Thu, 28 Oct 2004 12:19:52 +0200

    In article <clp6sj$50g$1@atlantis.news.tpi.pl>, "LoLe" <l...@o...pl>
    wrote:

    > Chciałbym szanownych grupowiczów zapytac się o jedną rzecz dotyczącą zmiany
    > VAT-u na towarze (...)
    > Sprzedawałem:
    >
    > 10zł detal 9,35zł netto 0,65zł VAT przy stawce 7%
    >
    > Rozpatrując pierwszy przypadek przy stawce 22%
    > 10zł detal 8,2zł netto 1,8 zł VAT różnica 1,2 zł

    Moim zdaniem tak (z poprawką, że różnica 1,15).

    > Rozpatrując drugi przypdaek przy stawce 22%
    > 11,40zł detal 9,35 netto 2,05 VAT róznica 1,4 zł

    Poprosisz klienta, żeby dopłacił? ;)

    > W tym pierwszym przypadku jest niebezpieczeństwo że cena netto sprzedazy
    > może wyjść poniżej ceny zakupu netto gdy np marża będzie poniżej 15 % czyli
    > róznicy między VAT-ami

    Aż tak proste to nie jest. Przy cenie sprzedaży 10 zł masz 1,8 zł
    podatku należnego. Przy równych cenach netto sprzedaży i zakupu (8,2 zł)
    masz 0,57 zł podatku naliczonego. Czyli cena zakupu brutto to 8,77 zł -
    a z tego wynika, że graniczna wartość marży to 14 proc. :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek