    From: "LoLe" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaż w złym Vacie
    Date: Thu, 28 Oct 2004 00:21:05 +0200

    Chciałbym szanownych grupowiczów zapytac się o jedną rzecz dotyczącą zmiany
    VAT-u na towarze i rozliczaniu się z US, mianowicie sprzedając towar w cenie
    detalicznej 10 zł z Vat-em np 7% naliczm odbiorcy 0,65 zł VAT-u i gdy
    nastąpi zmiana vatu w górę na tym towarze i gdy ja nie zmienię tego VAT-u to
    powinieniem zapłacic różnicę vatu ponieważ za mało naliczyłem odbiorcy, i
    teraz chodzi mi o to jak mam podliczyć tą róznice którą mam oddać do US.

    Czy mam to policzyć od ceny_detalicznej czyli tej w której ja sprzedawałem
    czy za bazę przyjąć sobie cene netto czyli 9,35 zł???
    Sprzedawałem:

    10zł detal 9,35zł netto 0,65zł VAT przy stawce 7%

    Rozpatrując pierwszy przypadek przy stawce 22%
    10zł detal 8,2zł netto 1,8 zł VAT różnica 1,2 zł

    Rozpatrując drugi przypdaek przy stawce 22%
    11,40zł detal 9,35 netto 2,05 VAT róznica 1,4 zł

    W tym pierwszym przypadku jest niebezpieczeństwo że cena netto sprzedazy
    może wyjść poniżej ceny zakupu netto gdy np marża będzie poniżej 15 % czyli
    róznicy między VAT-ami

    I co wy nato??

    --
    Lole