  • 1. Data: 2008-07-16 10:52:35
    Temat: Sprzedaz wysylkowa - fvat
    Od: r...@o...pl

    Witam

    Wystawilem towar na allegro, na aukcji Kup teraz, wysylka kurierem,
    sprzedaz na fakture.

    I teraz - kiedy wystawic fakture - powinienem ja wystawic po dokonaniu
    sprzedazy.
    Z tym ze owa sprzedaz przy sprzedazy wysylkowaj to wydanie towaru
    kurierowi.
    Wynika z tego ze powinienem wystawic fakture po wydaniu towaru. A ja
    chce
    wsadzic ja do paczki z towarem :) Z tego co zauwazylem to "wszyscy"
    tak robia,
    a nawet wystawiaja faktury np dzien wczesniej niz nadaja
    przesylke(szpece na
    necie pisza ze to "nielegalne")

    Jak to jest - ktos sie tego czepia, czy "wszyscy tak robia" wiec luz?

    pozdr

  • 2. Data: 2008-07-16 12:00:11
    Temat: Re: Sprzedaz wysylkowa - fvat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008, r...@o...pl wrote:

> [...]
    > kurierowi.
    > Wynika z tego ze powinienem wystawic fakture po wydaniu towaru. A ja
    [...]
    > Jak to jest - ktos sie tego czepia, czy "wszyscy tak robia" wiec luz?

    - wszyscy tak robią :D
    - dawno temu BYŁY przypadki czepiania się przez kontrole US takich
    rzeczy. Nie wiem, czy był jakiś wyrok NSA albo inna "akcja" po
    której takie opisy przestały się pojawiać, ale gdzieś tak na
    początku tysiąclecia było widać opisy, jak to kontroler przyczepił
    się w hurtowni tego, że f-ra jest wydawana klientowi przed
    wydaniem towaru.
    Dowodem były... godziny wystawienia dokumentów WZ i f-ry :>
    Już nie wspomnę o tym, że w wielu miejscach (tak w detalu jak
    i w hurcie) sprzedaż zorganizowana jest tak, że do odbioru
    towaru należy mieć... fakturę :)

    IMHO - bzdura (z tym wymogiem, że "po sprzedaży").
    Szczególnie, jeśli w przypadku wysyłki przedpłaconej należy
    wystawić f-rę przedpłatową :>
    Minister mógłby się obudzić i jasno uregulować takie przypadki.
    Znaczy zaproponować posłom, bo "stwierdzajšcš w szczególnoœci dokonanie
    sprzedaży" jest w ustawie...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-07-16 12:34:14
    Od: r...@o...pl

    On 16 Lip, 14:00, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > Minister mógłby się obudzić i jasno uregulować takie przypadki.
    > Znaczy zaproponować posłom, bo "stwierdzajšcš w szczególno ci dokonanie

    Haha, dobra, czyli na wszelki wypadek lepiej wystawiac w dniu
    przekazania klientowi albo kurierowi :)

    dzieki!