  • Data: 2009-07-06 06:58:21
    Temat: Re: Srodek trwaly - problem z amortyzacja.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Jul 2009, b...@i...pl wrote:

    [...do swojego posts...]
    > daj znac.
    >
    > Tak na szybko wpadlem ejszcze na 3 mozliwosc - skoro w momencie jednorazowej
    > amortyzacji zrobilem wszystko legalnie, to nie patrzymy do tylu, bo srodek
    > trwaly jest zamortyzowany, ale po dodaniu dodatkowych 2000 zl wartosc
    > poczatkowa jest zwiekszana,

    Coś Ci wyjaśnię.
    Całe zamieszanie i awanturę spowodowałeś W TYM MIEJSCU.
    Bo to że "zagazowanie" spowodowało wydatek 2000 zł i że być może
    nie był to jeden wydatek to jedno.
    Ale jest NIEMOŻLIWE "dodatnie dodatkowych 2000 zł" do *WP* - bo
    inaczej nie da się zinterpretować tego, co wyżej piszesz.
    Było napisać że "WP jest zwiększana o 5000 zł" i byłaby jasność.
    Oczywiście byłaby dyskusja czy aby na pewno ;) (z pytaniem
    jakie były składowe ulepszenia)

    > wiec juz nowej amortyzacji nie moge amortyzowac
    > jenorazowo, bo amortyzuje od dnia dodania instalacji gazowej cos, bo jest warte
    > powyzej 3500 zl.
    > Czyli to co bylo - zostaje, a nowe - np. liniowo...

    Dokładnie tak.
    Liczyłem, że znajdę powołanie na zasadę "stosuje się taką amortyzację
    jaką przyjęto dla ST" :) bo owa zasada jest uproszczeniem.

    Przepis:
    ...jest jasny, owa zasada stosuje się:
    +++
    2. Podatnicy, z zastrzeżeniem art. 22l i 22ł, dokonujš wyboru jednej
    z metod amortyzacji okreœlonej w art. 22i-22k dla poszczególnych
    œrodków trwałych przed rozpoczęciem ich amortyzacji;
    wybranš metodę stosuje się do pełnego zamortyzowania danego œrodka trwałego.
    ---

    ...wyłącznie dla zasad opisanych w 22i..22k

    Ponieważ nie dotyczy to art.22f (obejmujacego am. jednorazową), to
    jest jak piszesz - po przekroczeniu WP 3500 trzeba "ujawnić wybór".

    Bo podatnik miał obowiązek *dokonania* wyboru sposoby amortyzacji
    spośród opisanych w art.22i do 22k już w momencie wpisywania
    do EST - mimo, że żadnego z nich nie wykorzystywał - ale nie
    musiał się nijak nikomu pochwalić co wybrał!
    :D
    To tak na wypadek jakby ktoś pytał: "a jaki sposób amortyzacji
    wybrał(a) pan(i) dla ST z pozycji 5, zamortyzowanego jednorazowo?"
    Prawidłowa odpowiedź: "nie powiem, aż będę musiał(a) ujawnić!"

    pzdr, Gotfryd