  • 1. Data: 2009-03-10 10:40:26
    Temat: Tatuaż :)
    Od: lunakk <l...@b...o2.pl>

    Witam,

    Za kilka dni idę zrobić, a właściwie poprawić, tatuaż który mam już kilka lat.
    Kosztować mnie to będzie około 4000zł. Zabieg będzie robiony w profesjonalnym studio,
    więc z rachunkiem nie będzie raczej problemu,
    nie wiem jeszcze czy takie firmy wystawiają FV,ale na chłopski rozum raczej powinny.
    I tu moje pytanie czy jest możliwość w jakiś sposób wciągnięcia tego zabiegu w koszta
    firmowe, lub
    własne? O zwrocie VAT-u raczej nie może być chyba mowy :)
    Dodam że prowadzę własna działalność gospodarczą w formie s.c.

    Pozdrawiam

    Lunakk

  • 2. Data: 2009-03-10 10:43:51
    Temat: Re: Tatuaż :)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    lunakk pisze:
> [...]
    > być chyba mowy :)
    > Dodam że prowadzę własna działalność gospodarczą w formie s.c.

    Nie ma przeszkód, aby wykonanie tatuażu było wciągnięte w KUP, prawo
    tego nie zabrania. Mają tutaj zastosowanie takie same zasady, jak do
    każdego innego wydatku.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-03-10 11:30:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-03-2009 o 11:43:51 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Nie ma przeszkód, aby wykonanie tatuażu było wciągnięte w KUP, prawo
    > tego nie zabrania. Mają tutaj zastosowanie takie same zasady, jak do
    > każdego innego wydatku.

    Jak to kiedyś przeczytałem: "wydatek na zakup kierownicy do roweru nie znajduje się w
    katalogu
    wydatków z art. 23 updof, a więc może stanowić KUP" :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-03-10 11:35:03
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    lunakk <l...@b...o2.pl> wrote:

> [...]
    > własne? O zwrocie VAT-u raczej nie może być chyba mowy :)
    > Dodam że prowadzę własna działalność gospodarczą w formie s.c.

    Dlaczego jeśli uważasz to za KUP i chcesz wrzucić w koszty twierdzisz,
    że nie odliczenie VAT nie wchodzi w grę?

    a.

  • 5. Data: 2009-03-10 11:42:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-03-2009 o 12:35:03 Wemif <w...@a...pl> napisał(a):

    > Dlaczego jeśli uważasz to za KUP i chcesz wrzucić w koszty twierdzisz,
    > że nie odliczenie VAT nie wchodzi w grę?

    Od grudnia nie musi być nawet KUP żeby odliczyć VAT

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-03-10 13:02:58
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    Tomek pisze:

    > Jak to kiedyś przeczytałem: "wydatek na zakup kierownicy do roweru nie znajduje się
    w katalogu
    > wydatków z art. 23 updof, a więc może stanowić KUP" :-)

    Nie stanowić KUP też może ;-)

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 7. Data: 2009-03-11 23:07:23
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 10 Mar 2009 11:40:26 +0100, lunakk napisał(a):

> [...]
    koszta firmowe, lub
    > własne? O zwrocie VAT-u raczej nie może być chyba mowy :)

    IMO pierwsza lepsza kontrola stwierdzi, że to jest wydatek o charakterze
    osobistym. No chyba, że zarabiasz na pokazywaniu tej dziary ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2009-03-14 18:59:22
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 10.03.2009 Tomek <t...@o...pl> napisał/a:

    > Od grudnia nie musi być nawet KUP żeby odliczyć VAT
    hm... a to czemu niby?

    Srednio sobie wyobrazam by tatuaz mozna bylo podciągnąć pod KUP albo
    odliczać z jakiegoś powodu VAT od niego :)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 9. Data: 2009-03-14 22:32:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 14 marzec 2009 19:59
    (autor Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@u...aramin.one.pl>):

    > Srednio sobie wyobrazam by tatuaz mozna bylo podciągnąć pod KUP

    Dlaczego? A jak se wytatułował ,,Pij Pepsi, będziesz seksi'', a jest
    sprzedawcą Pepsi?

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 10. Data: 2009-03-15 08:58:01
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 14.03.2009 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <s...@u...aramin.one.pl>):

    > Dlaczego? A jak se wytatułował ,,Pij Pepsi, będziesz seksi'', a jest
    no dobra... to teoretycznie mozna by pod KUP podciagnac. Ale ciagle nie
    rozumiem: