    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 8 Sep 2014 11:28:33 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Telefon koszty - jeszcze raz

    On Mon, 7 Sep 2014, pueblo wrote:

    > Z tego co sie zorientowalem, jesli chodzi o ksiegowanie jako KUP
    > abonamentu za telefon komórkowy zarejstrowany na firme, nie powinni
    > chciec ogladac billingów, jesli pokaze sie, ze "o, a tu mam drugi
    > telefon do celów prywatnych"

    Powiedzmy, taka była "spotykana praktyka".
    Tu pogdybam - zastrzegam:
    Na mój rozum to NIE OZNACZA, że US NIE MOŻE skontrolować telefonu.
    Ale (również na mój rozum) oznaczałoby to, że US postawił ZARZUT
    niezgodnego z przepisami rozliczania telefonu, co powinno mieć
    wyraz np. w zakresie kontroli, w razie okazania się że zarzut jest
    bezpodstawny, podatnik może marudzić że mu tajemnicę firmową
    bezzasadnie naruszano :>

    > Podobno mozna tez w przypadku prowadzenia jednoosobowej dzialalnosci
    > w koszty wpisac telefon, który jest zarejstrowany na imie i nazwisko
    > osoby prowadzacej dzialalnosc. Tylko wtedy nalezy co miesiac
    > sporzadzac ksiegowy dowód wewnetrzny na podstawie takiej imiennej
    > faktury i dodatkowo najlepiej okreslac procentowo wykorzystanie do
    > celów prywatnych/firmowych.

    Dla KPiR jest na to wprost przepis (w rozporządzeniu).

    > Czy w tym przypadku, posiadanie drugiego
    > telefonu (chocby prepaid) równiez wystarczy, zeby US bez problemu
    > zaakceptowal wlecznie w koszty 100% rachunku abonamentu za ten
    > pierwszy "firmowy" telefon. Czy jednak, jak na rachunku nie ma nazwy
    > firmy, ale jest drugi telefon - prywatny - i tak uprą sie i zechcą
    > ogladac billingi tego pierwszego?

    Nie wiem, u mnie poprzestali na odpowiedzi że mam drugi telefon
    (ale miałem zarówno "drugi komórkowy" jak i "drugi stacjonarny",
    acz ten "drugi komórkowy" to prepaid, nie pytali)

    pzdr, Gotfryd