  • Data: 2014-09-11 14:19:21
    Temat: Re: Telefon koszty - jeszcze raz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Sep 2014, Michał Jankowski wrote:

    > Taki abonament jest w 100% wydatkiem prywatnym czy w 100% firmowym? :)

    IMVHO, jakby chcieć bardzo twardo i literalnie trzymać się przepisów,
    to dla VAT i dla PDoOF może wyjść różnie.
    Już chciałem napisać że "przeciwnie", ale jakoś nie widzę podstaw,
    w odróżnieniu od natychmiast przychodzącego na myśl użytkowania
    "składników materialnych" nie będących ST :) (art.23.1.49 PDoOF)
    O ile pamiętam, dla VAT są wyroki ETŚ, oparte o dyrektywę VAT (ówcześnie
    jeszcze "IV", ale chyba w tej części się nic nie zmieniło), stanowiące,
    że należy "zwrócić VAT" utracony wskutek czynności konsumenckiej;
    tak jest zresztą również w polskiej ustawie (nie obniża się VAT
    odliczonego, lecz normalnie wykazuje VAT należny).
    Wobec kwoty 0 "straconego VATu" wychodzi mi 0 VAT do zwrotu :)

    Z PDoOF... to ja poproszę o podstawę prawną na wszelkie pomysły...
    :D

    pzdr, Gotfryd