  • 1. Data: 2006-02-11 18:05:01
    Temat: Teleturnieje, a sprawa podatku
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    Witam serdecznie,

    Pytanie może prostackie, jako, że - nie zdziwiłbym się, gdyby tak zresztą
    było - takie dane być może dostępne są w źródłach i dlatego przepraszam,
    gdyby kogoś raziło, że o to pytam ;)
    W najbliższym czasie zamierzam wziąść udział w jednym z teleturniejów
    telewizyjnych. No i tu się zaczyna zabawa: Otóz umawiając się wczoraj na
    termin nagrania poinformowano mnie o konieczności podania numeru rachunku
    (zapewne w celu przelania ewentualnej wygranej, jakby nie mogli płacić
    gotówką - chyba, że to nie o to chodzi) oraz adresu Urzędu Skarbowego. No i
    zacząłem się zastanawiać, bo o tym, że w naszym 'kochanym' państwie nie da
    się wzbogacić nie oddając od tego jakieś częsci Państwu to wiedziałem, ale
    byłem święcie przekonany, że w takim wypadku ewentualną deklarację
    podatkową, nawet jako nie pracująca osoba (a zatem nie rozliczająca się z
    tytułu podatku) winienem złożyć samodzielnie. Czy znaczy to tyle, biorąc pod
    uwagę prośbę, jaką mi złozono, że to nie ja się muszę rozliczyć, a TVP zrobi
    to za mnie, czy też chodzi o co innego ? Mam nadzieję, że pytanie nie jest
    'wróżeniem z fusów' ;) Przepraszam, za prostackie pytanie, ale z ciekawości
    chciałbym wiedzieć co i jak się ma....

    --
    Greetings for All
    cOOba ('Sweet Home Alabama - Where the skies are so blue")

  • 2. Data: 2006-02-11 18:13:25
    Temat: Re: Teleturnieje, a sprawa podatku
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > --
    > Greetings for All
    > cOOba ('Sweet Home Alabama - Where the skies are so blue")

    Wypłacający wygraną jest PŁATNIKIEM i jeśli wygrasz ma obowiązek albo
    potrącenia podatku od gotóweczki albo w przypadku wygranej rzeczowej -
    pobrania od Ciebie podatku i wpłacenia do US (przed wydaniem nagrody).
    Jasne ?

    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2006-02-11 18:17:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    cOOba wrote:
> [...]
    > nadzieję, że pytanie nie jest 'wróżeniem z fusów' ;) Przepraszam, za
    > prostackie pytanie, ale z ciekawości chciałbym wiedzieć co i jak się ma....

    TVP jest zobowiązane do pobrania podatku od wygranej. Po to im urząd
    skarbowy.

  • 4. Data: 2006-02-12 00:21:36
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    "witek" w news:dsl9n1$92n$1@inews.gazeta.pl...

    > TVP jest zobowiązane do pobrania podatku od wygranej. Po to im urząd
    > skarbowy.

    No, to akurat było dla mnie jasne - nie wiedziałem tylko, czy wszystkie
    formalności (poza podaniem danych U.S :) ) związane z odprowadzeniem podanku
    'załatwia' płatnik /TVP/ czy też spoczywają one na mnie. Teraz już wszystko
    wiem, więc pozostaje mi niniejszym podziękować za zdobyte informacje i
    pokłonić się wszystkim, co niniejszym czynię :D

  • 5. Data: 2006-02-12 00:26:59
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    "witek" w news:dsl9n1$92n$1@inews.gazeta.pl...

    > TVP jest zobowiązane do pobrania podatku od wygranej. Po to im urząd
    > skarbowy.

    Teraz pozostaje mi, jako, że wszystko już wiem napisać na koniec 3 magiczne
    znaki EOT :)